advertise
  • info اصفهان - سیتی سنتر سپاهان شهر - طبقه ۳ - جنب روابط عمومی - دفتر نگاه کویر

موفقیت در کسب و کار چیست

عوامل کلیدی موفقیت در کسب و کار

موفقیت امری ست که بسیاری از انسان ها رؤیای آن را در سر دارند. موفقیت در کسب و کار نیز یکی از مهمترین مؤلفه هایی ست که می توان به آن اشاره داشت. در رابطه با تمامی اموری که انسان به صورت روزمره با آن ها سر و کار دارد می بایست یکسری عوامل را در نظر گرفت که سبب می شوند موفقیت یا عدم موفقیت را حاصل آورند. مسلما رسیدن به موفقیت در کسب و کار یکی از اصلی ترین و بدیهی ترین خواسته هایی ست که هر فرد به هنگام راه اندازی کسب و کار در ذهن خود دارد. عموامل کلیدی موفقیت در کسب و کار بسیار زیاد هستند که می بایست به آن ها توجه نمود تا امیدوار بود بتوان قله های موفقیت را فتح کرد. موفقیت دارای یک تعریف واحد نیست. هر فرد با توجه به میزان تحصیلات، بلندپروازی ها، خواسته ها، آرزوها، توانایی ها، و ... تعریفی را از موفقیت در کسب و کار در ذهن دارد. پس به صورت قطعی نمی توان گفت موفقیت در کسب و کار چیست ولیکن می توان بیان کرد که پیشرفت در کسب و کار و سوددهی و درآمدزایی می تواند از نشانه هایی از عوامل کلیدی موفقیت کسب و کار خواهند بود. درآدزایی می تواند انگیزه ای باشد برای راه اندازی و یا توسعه یک کسب و کار. واقعیتی وجود دارد و آن این است که در دنیای امروز موفقیت در کسب و کارها با تهدید ها و چالش های زیادی روبرو خواهند شد و بیشتر از همه به پتانسیل های شما و کسب و کارتان وابسته است. با راهکارهای مناسب می توان تمامی تهدیدات را به فرصت بدل کرد. تلاش ما در هلدینگ نگاه آریایی این است که در رابطه با اموری که می توانند سبب موفقیت در کسب و کار تان شود با شما سخن بگوئیم. هلدینگ نگاه آریایی به مدیریت اصغر عبدلی توانسته است در مشاوره کسب و کار، مارکتینگ، ارائه بیزینس پلن و ... بهترین خدمات را به کاربران و مراجعین خود عرضه دارد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که عوامل کلیدی موفقیت در کسب و کار شامل خودآگاهی، تعیین هدف، و ارتباط با دیگران می شود. تلاش ما بر این است تا در رابطه با موفقیت در کسب و کار، اطلاعاتی را به شما منتقل کنیم. با ما همراه باشید.

اصغر عبدلی

اصغر عبدلی

توصیه هایی برای موفقیت در کسب و کار

برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار می بایست یکسری موارد را دانست تا با با به کارگیری آن ها به نتایجی مثبت دست یافت. مسلما بیشمار راه برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار می توان برشمرد. ولیکن کاربردی ترین راه ها ست که می توانند سبب صرفه جویی در وقت و انرژی شوند. این راهکار ها عبارتند از:
_ بازاریابی هدفمند: همه می دانید که حوزه بازاریابی تمامی ندارد و هرچه در این زمینه کار کنید باز هم کم کار کرده اید. پس چاره چیست؟ از نگاه دیگر باید بازاریابی خود را هدفمند کنید. هدفمندسازی بازاریابی می تواند آینده کسب و کار را رقم بزند. به عبارت ساده باید روش های بازاریابی مورد نیاز کسب و کارتان را بشناسید و برای آن یک روش درست و مناسب که انرژی و وقت و هزینه کمتری از شما می گیرد انتخاب کنید. این مورد به ظاهر ساده می تواند بسیار کارساز باشد برای یک کسب و کار نوپا. بازاریابی مناسب و درست می تواند موفقیت را زودتر به کسب و کارتان وارد کند و از موفقیت بسیار لذت ببرید. بازاریابی نیاز به یک طرح اولیه دارد که می بایست به طراحی آن پرداخت. مارکتینگ پلن همان چیزی ست که بسیار به کار خواهد آمد. مارکتینگ پلن عاملی ست برای یافتن گروه های هدف و سودآوری بیشتر در کسب و کار.
_ به روز بودن: شکی در این موضوع وجود ندارد همه چیز در دنیا دائما در حال تغییر است. اگر شما تصور می کنید که با دانش و یا تجربه قبلی راحت می توانید به کسب و کارتان ادامه دهید سخت در اشتباه هستید و مسلما با مشکلات عدیده ای مواجه خواهید شد. افرادی در کسب و کار خود موفق هستند که خود را به روز نگه دارند و همگام شوند با پیشرفت دنیا. با یادگیری شیوه های درست و مطالب جدید و به روز شما خود را در برابر تغییرات پیش بینی نشده بیمه می کنید. در دنیای امروز باید به صورت دائم خود را آپدیت کنید تا از سایر رقبا عقب نمانید.
_ برون سپاری کارها و تفویض اختیارات به دیگران: اگر می خواهید چند کار کوچک را انجام دهید شاید بهتر باشد خودتان انجام دهید اما اگر به دنبال کارهای بزرگ تر هستید باید آنها را واگذار نمائید تا بتوانید آن ها را به درستی مدیریت کنید. باید یاد بگیرید که برای موفقیت های بیشتر برخی کارهای مشخصی را به دیگران و کسانی که معتمد تان هستند واگذار نمائید. اگر می خواهید بر روی برخی کارهای مهم تر وقت بگذارید باید کارهای کم اهمیت تر را به دیگران بسپارید تا در زمان و وقت خود صرفه جویی کرده باشید و نتایج بهتری را برای سازمان تان رقم زنید. اینجا ست که نیاز به نیروهای متعهد و متخصص بسیار خودنمایی می کند. در انتخاب کارمندان باید بسیار دقت کنید.
_ مثبت اندیشی: همیشه رمز موفقیت در هر زمینه ای داشتن تفکر و ذهنیت مثبت است. مثبت اندیشی و واقع بینی می توانند رموز اصلی موفقیت در کسب و کار باشند. واقع بینی می تواند شما را برای برنامه ریزی های خود آماده تر کند. خوشبین بودن به آینده و موفقیت در کسب و کارتان یکی از اسرار موفقیت به شمار می رود. خوش بینی را می بایست از سهل انگاری جدا دانست. خوش بینی و مثبت اندیشی چنانچه با واقع بینی همراه شود بسیار عالی عمل خواهند کرد. حتی زمان هایی که اول راه هستید و چالش های زیادی را در پیش روی خود دارید تفکر مثبت می تواند راه حل ساده و موثری برای مشکلات باشد و شما را به جلو سوق دهد.


_ ایده گرفتن از اشتباهات: یاد بگیرید از اشتباهات خود ایده بگیرید و آنها را به فرصت های جدید برای خود تبدیل کنید. اشتباه کردن برای هر کسی اتفاق خواهد افتاد. به یاد داشته باشید که نباید اشتباهات را تکرار کنید. با این کار از تکرار این اشتباهات هم جلوگیری خواهید کرد. ابدا از اشتباه کردن هراسی به دل راه ندهید. توجه داشته باشید تا ریسک نکنید نخواهید توانست به موفقیت دست یابید. مدیریت ریسک را در دستور کار خود قرار دهید و با دقت شروع به کار کنید.
_ برنامه ریزی دقیق: تنها چیزی که قابل برگشت نیست زمان است. اگر واقعا در فکر موفقیت هستید و قصد دارید به قله های موفقیت دست یابید باید برنامه ریزی دقیق را در امور خود بگنجانید. بهترین راه برای یک برنامه ریزی عالی این است که شب قبل آنها را بنویسید. این کار حداقل برای شما سه فایده مهم دارد. اول اینکه شما از وقت خود نهایت استفاده را می برید. دوم اینکه در روز بعد تمرکز بر روی اولویت های خود دارید و از حواشی دوری خواهید کرد. سوم اینکه زمان های تلف شده خود را به حداقل می رسانید و بهره وری در زمان را در دستور کار خود قرار داده اید. برنامه ریزی در تمامی امور می تواند سبب شود تا با اطمینان خطر بیشتری گام بردارید و در مسیر موفقیت کسب و کار قرار بگیرید.
_ انگیزه داشتن: زمانی که شما انگیزه و اشتیاق برای کسب و کارتان داشته باشید و کوشا باشید درهای موفقیت هم به سوی شما باز خواهند شد. انگیزه را به هر طریق ممکن در خود زنده نگاه دارید. انرژی و اشتیاق نسبت به کار می تواند یک سوخت بی پایان برای موتور حرکت شما باشد. به انگیزه هایی که می توانید داشته باشید فکر کنید. انگیزه از اساسی ترین مواردی ست که می تواند سبب موفقیت در کسب و کار تان شود.
_ عدم قیاس کردن خود با سایرین: این مورد را حتما از زندگی و ذهن تان حذف کنید تا به موفقیت در کسب و کار دست یابید. شما نمی توانید به سان دیگران باشید همانگونه دیگران نیز نخواهند توانست مثل شما باشند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که با مقایسه خود با دیگران احساس ناخوشایندی پیدا می کنید حتما از آن دوری کنید و بهتر است این کار را هرگز انجام ندهید. اما اگر موفقیت دیگران الهام بخش شما هم می شود و انگیزه بیشتری پیدا می کنید شاید این کار مناسب باشد.برای مصمم شدن خودتان مقایسه کنید. برخی افراد هستند که از این طریق انرژی بیشتری برای پیشبرد کارهای شان می گیرند.
_ عدم فراموش کاری و سر به هوایی: این دو مورد می توانند از علل اصلی عدم موفقیت در کسب و کار های نوپا باشند. شکی نیست که حواس پرتی یکی از موانع موفقیت در کسب و کار شما ست و جلوگیری خواهد کرد از موفقیت شما. باید عوامل مزاحم را شناسایی کنید و آنها را به حداقل برسانید یا به طور کلی حذف کنید. برخی افراد، شبکه های اجتماعی و یا بازی های رایانه ای را دلیل حواس پرتی می دانند. دلیل هر فرد مشخصا متفاوت خواهد بود.
_ تبدیل کردن تهدید ها به فرصت: در اوضاع بد اقتصادی امروز افرادی شانس موفقیت در کسب و کار را پیدا خواهند کرد که علاوه بر دید مثبت، خود را با تهدید های موجود وفق دهند و از آن ها واهمه ای نداشته باشند و توان مقابله با این نمونه تهدیدات را نیز داشته شاند. اول باید تهدیدها را دید و بعد از آنها به عنوان یک فرصت بهره برد. سازگاری و تطبیق با شرایط موجود یک اصل موفقیت در کسب و کار است.

اصغر عبدلی
اصغر عبدلی

قوانین اصلی موفقیت در کسب و کار

تمامی اموری که در دنیا وجود دارند دارای یکسری قانون هستند که عدول از آن ها می تواند بسیار دردسرساز شود. قوانین الهی، قوانین طبیعی، و قوانین انسانی به صورت توأمان در زندگی انسان ایفای نقش می کنند و زندگی وی را به سرمنزل مقصود و یا به قهقرا خواهند رسانید. در رابطه با کسب و کار و موفقیت در این حوزه نیز باید به قوانین کسب و کار آشنا باشید و از آن مهم تر باید به قوانین اصلی موفقیت در کسب و کار نیز اشراف داشته باشید و تمامی آن ها را رعایت نمائید. هلدینگ نگاه آریایی به مدیریت آقای اصغر عبدلی تلاش دارد تا قوانین موفقیت در کسب و کار را در پنج مورد برای شما تشریح کند. این قوانین عبارتند از: مثبت اندیشی | تلاش و پیگیری | هدف داشتن | پیشروی با صبر و حوصله | برنامه ریزی صحیح
مثبت اندیشی
مسلما مثبت اندیشی و البته منطقی بودن می تواند در تمامی امور زندگی کمک کننده و یاری رسان باشد. می توان این گونه بیان کرد که یکی از مواردی که در موفقیت افراد تأثیر بسزایی دارد مثبت اندیشی می باشد. مثبت اندیشی توانی خواهد داد به فرد که نظیری نخواهد داشت. مثبت اندیشی نه تنها در کسب و کار بلکه در تمامی مراحل زندگی شما تأثیر گذار است، در واقع این شما هستید که با افکار خود زندگی مدنظر خود را می سازید، این شما هستید که با افکار خود کسب و کارتان را به سوی موفقیت سوق می دهید. در این مسأله هیچ شکی نداشته باشید که با تفکرات مثبت خواهید توانست بسیاری از موانع را از سر راه برداشده، موفقیت را در نزدیکی خود احساس کنید، و ایده های جدیدی را در ذهن پرورش دهید تا حس خوبی به خود داشته باشید. با قاطعیت می توان گفت که در واقع انسان ساخته و پرداخته ذهن خود است و ذهن وی به او فرمان می دهد چه کند. امروزه ثابت شده است که هیچ رویدادی بدون دخالت و آگاهی ذهن در بدن رخ نمی دهد و بین ذهن و بدن پیوندی تنگاتنگ وجود دارد، اگر بتوانید ذهن و افکار خود را کنترل کنید خواهید توانست بر زندگی و کسب و کار خود سوار شوید و آن را آن گونه که دوست دارید پیش ببرید، پس با مثبت اندیشی کسب و کار خود را به سوی موفقیت هدایت کنید. اثرات منفی نگری، بسیار مخرب خواهد بود به نحوی که شاید قابل جبران نباشند. منفی نگری باعث می گردد تا به کسب و کار خود شک کنید و در ادامه مسیر دائم از خود می پرسید که آیا کار درستی می کنید یا در اشتباه هستید؟ با این تفکرات مسلما توان ریسک کردن را از خود خواهید گرفت.
تلاش و پیگیری
هر چه قدر بیشتر تلاش کنید و پیگیر مسائل کاری باشید می توانید امیدوار باشید به موفقیت دست خواهید یافت. زیرا که تلاش شما رابطه مستقیمی با موفقیت تان دارد، در نهایت نفر اول این پروژه شما هستید و توقع اصلی را باید از خود داشته باشید، تا جایی که می توانید زمان فعالیت و کار کردن خود را برای پروژه ارتقاء دهید و تلاش بیشتری برای موفقیت خود داشته باشید. هیچ کس مثل خودتان نمی تواند به شما یاری رساند. به خودتان احترام بگذارید توصیه ای که می توان به شما داشت این است که مانند بسیاری از افراد موفق در کسب و کار، صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید و بیشترین زمان برا برای رسیدن به مسائل مربوط به کسب و کار تان اختصاص دهید. به این نکته توجه ویژه داشته باشید که زمان زیادی را برای کسب اطلاعات بیشتر و آموزش در حوزه فعالیت خود صرف کنید. دانستن و مطالعه کردن می تواند شما را از سایر رقبای تان جدا کند. اغلب ما فکر می کنیم که در حوزه فعالیت خود خبره هستیم اما زمانی که شروع به مطالعه می کنیم متوجه می شویم که هنوز برای آموزش باید زمان زیادی را صرف کنیم. زیرا که در واقع هیچ نمی دانیم و تجربه ای نداریم در بین سایر رقبا. هر چقدر اطلاعات ما در خصوص حوزه فعالیت مان بیشتر باشد زودتر به نتیجه خواهیم رسید. در نهایت با انرژی بسیار برای ایده و کسب و کار خود تلاش کنید تا به موفقیت مدنظر خود دست پیدا کنید.
هدف داشتن
هدف در تمام زندگی دارای اهمیت است. در کسب و کار نیز هدف داستن می تواند بسیار تأثیرگذار باشد. بدون هدف امکان ندارد بتوانید در هیچ امری موفق شوید. بالاخص در مورد موفقیت در کسب و کار حتما می بایست هدف داشتن را در رأس امور قرار دهید. می توان این گونه بیان کرد که گام اول قوانین موفقیت در کسب و کار داشتن هدف مشخص است، شما باید خواسته خود از کسب و کارتان را مشخص نمائید و اهداف خود را تعیین کنید. این امر را هرگز از یاد نبرید. با داشتن هدف است که شما خواهید دانست از کسب و کار خود چه می خواهید و در آینده می توانید جایگاه خود را نسبت به اهداف تان بررسی کنید. نوشتن اهداف می تواند معجزه کند. جتما اهئاف تان را بر روی کاغذ بیاورید.
پیشروی با صبر و حوصله
تلاش کنید تا صبر و حوصله را در دستور کارتان قرار دهید تا در تمامی امور زندگی موفق شوید. هر چه در زمینه کسب و کار تان باتجربه تر شوید مسلما صبور تر نیز خواهید شد. چنانچه از صبر کافی برخوردار نیستید تلاش کنید تا مشاورین کسب و کار را به استخدام خود درآورید تا به نتایج مورد نظرتان دست یابید. هلدینگ نگاه آریایی می تواند در زمینه مشاوره کسب و کار کمک شایان توجهی به شما عزیزان کند. این هلدینگ تمامی اطلاعاتی که نیاز دارید را در اختیار تان قرار خواهد داد. در یک کلام می توان گفت که مداوم و بدون خستگی پیش بروید و صبور باشید تا به نتیجه های مورد نظر تان دست یابید. مسلما پس از شروع پروژه با فراز و نشیب های زیادی مواجه خواهید شد، فراموش نکنید که باید برای شروع کفش آهنین را بپا کنید و بدانید که راه سختی را در پیش خواهید داشت، در زمان مشکلات بی انگیزه نشوید و کار خود را بصورت مداوم انجام دهید و به یاد بیاورید که شما این کسب و کار را برای رسیدن به هدف آغاز کرده اید. صبور باشید و در صورتی که در راستای رسیدن به اهداف خود پیروز نشدید ناامید نشوید و به مسیر خود ادامه دهید تا به موفقیت دست پیدا کنید. شاید این مسیر حتی سال ها به طول بینجامد ولیکن شما باید خود را برای این روزها نیز آماده کنید. مهم ترین موضوع در هرکاری طرز تفکر اشخاص می باشد، اینکه شما به موفقیت پروژه خود فکر می کنید و یا به شکست آن تأثیر بسزایی در کار تان خواهد داشت.
برنامه ریزی صحیح
برنامه ریزی در تمامی امور زندگی نیاز است زیرا که انسان برای رسیدن به موفقیت و در مسیر قرار گرفتن باید با یک طرح به پیش رود. مارکتینگ پلن و بیزینس پلن را برای موفقیت در دستور کار تان قرار دهید. داشتن یک برنامه منظم، یکی دیگر از موارد مهم در مسیر موفقیت در کسب و کار می باشد. برنهمه ریزی صحیح و دقیق لازمه رسیدن به موفقیت خواهد بود. یک برنامه به نوعی نقشه راه شما بوده و در طول مسیر به شما کمک بسزایی می کند، یک برنامه ریزی یا یک بیزینس پلن یا طرح کسب و کار باعث می گردد تا در آینده شما متوجه پیشرفت و یا عدم پیشرفت خود شوید. برخی افراد پس از چندین سال فعالیت در یک حوزه کاری همواره فقیر باقی می مانند ولیکن افراد دیگری در همان حوزه و با همان سرمایه اولیه پس از گذشت زمانی مشابه ثروتمند می شوند و این تفاوت تنها در داشتن یک برنامه ریزی می باشد. پس به برنامه ریزی بسیار توجه کنید.

سخن پایانی

در انتهای این مقاله که عنوان موفقیت در کسب و کار چیست را یدک می کشید تلاش شد تا انواع قوانین و راهکارهایی که می توان در راه رسیدن به موفقیت در کسب و کار کمک کننده بودند را با شما در میان بگذاریم. تلاش کنید تا از دایره ی قوانین حاکم بر بازار و کسب و کار خارج نشوید و دانش و آگاهی ان را فزایش دهید تا همواره امیدوار باشید که از رقبای تان پیش خواهید گرفت. هلدینگ نگاه آریایی در خدمت شما ست تا هر آنچه اطلاعات نیاز داشته باشید را در کمترین زمان ممکن در اختیار تان قرار دهد.

اصغر عبدلی