advertise
  • info اصفهان - سیتی سنتر سپاهان شهر - طبقه ۳ - جنب روابط عمومی - دفتر نگاه کویر

مشاوره کسب و کار، پلی به سوی موفقیت

مشاوره کسب و کار، ضامن پیشرفت

برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار و تجارت می بایست با تمامی مِتد روز آشنا بود. مسلما نمی توان انتظار داشت که یک فرد به عنوان مدیر سازمان تمامی تخصص های لازم در دنیا را داشته باشد. اینجا ست که این پرسش پیش می آید برای رسیدن به موفقیت و گسترش تجارت چه باید کرد. افرادی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند که در قامت یک مشاور ظاهر شده و به یاری مدیران و صاحبان کسب و کار می آیند. این مشاوران به صورت حرفه ای به کار خود می پردازند و با راهکارهایی که ارائه می دهند می توانند بهره وری را برای یک سازمان به ارمغان آورند. مشاور کسب و کار عموما از واژه "مشکل" استفاده نمی کند و به این واژه وقعی نمی نهد. این مشاوران خبره و حرفه ای  در اکثر مواقع در رابطه با فرصت ها صحبت به میان می آورند و در تفکرارزش آفرینی و هم افزایی هستند. انتقادهایی متوجه مشاوران کسب و کار است که کار چندانی انجام نمی دهند و برای یک سیستم، هزینه دارند و نمی توانند مثمرثمر باشد و ... . ولیکن این دیدگاه کاملا اشتباه است زیرا که ایشان این قابلیت را دارند که به یک شرکت تجاری با کارآیی متوسط یاری رسانند تا رونق در کسب و کار خود را تجربه کند و روزگاری خوش در بازار را تجربه نماید. بهره گیری از مشاوره کسب و کار نیاز به تحقیق دارد. نمی توان به هر فرد که خود را مشاور می داند اعتماد کرد. مدیران مجموعه های مختلف باید بدانند که مشاوره کسب و کار، ضامن پیشرفت سازمان شان خواهد شد. گستره ای وسیع از مشکلات و مصائب کسب و کار وجود دارد، که مشاوران کسب و کار می ‎توانند برای آن راهکار ارائه دهند و از آن ها گذر کنند به سلامت.نکته اینجا ست که ایشان، انواع مختلف مشاوره کسب و کار در مواجهه با مشکلات، ایده ‎های متفاوتی را عرضه می ‎کنند. کارشناسان تیم اصغر عبدلی با سالیان دراز تجربه در زمینه مدیریت کسب و کار، بازاریابی، مارکتینگ، مشاور کسب و کار و ... همگی بر این امر اذعان دارند که مشاوره کسب و کار، پلی به سوی موفقیت سازمان هاست. با ما همراه باشید تا در رابطه با مشاوره کسب و کار نکاتی مهم را دریافت کنید.

اصغر عبدلی

اصغر عبدلی

دلایل استفاده از مشاوره کسب و کار

در این قسمت از مقاله تلاش داریم تا به شما بگوئیم دلایل استفاده از مشاوره کسب و کار چیست و به چه دلیل می بایست از مشاورین متخصص بهره گیری نمود. هلدینگ نگاه آریایی توانسته است پنج دلیل مهم و اصلی را برای این موضوع پیدا کند که با شما عزیزان به اشتراک خواهد گذاشت. این دلایل را به صورت مختصر، اینگونه بیان می کنیم:
مدیریت تغییر

مشاوران کسب و کار یکی از اصلی ترین تخصص ها را در زمینه ایجاد تغییرات مثبت و شگرف برای بهره وری در سازمان ها ارائه می کنند. عموما شرکت ها و سازمان هایی که در حال فعالیت هستند برای ایجاد تغییر دچار تشتت آرا شده اختلافاتی ظاهر می شود که سبب می گردد تا کار تغییرات به خوبی و درستی صورت نگیرد و مشکلاتی عدیده ایجاد شود که خارج از تصور بوده اند. اینجا ست که حضور یک مشاور کسب و کار مؤثر خواهد بود و فارغ از جار و جنجال می تواند به مدیران راهکارهایی پیشنهاد دهد تا بهترین تصمیم را اتخاذ نمایند و از بند مشکلات رها شوند. نکته بسیار مهم این است که مشاوران به خوبی واقف هستند که اغلب در این حوزه نقش یک پوشش را دارا می باشند و بسیاری از مشکلات را به جان می خرند. مشکلاتی مانند تعدیل نیرو که می تواند بسیار هزینه داشته باشد برای ایشان.
بهره گیری از خلاقیت
خلاقیت را می توان یکی از عناصر بسیار لازم دانست که می تواند مرتبه مشاوران را مشخص کند. یکی از خصوصیات فوق العاده مشاوران کسب و کار این است که همواره ایده هایی ناب و تازه را در سر دارند که می تواند به کسب و کار های مختلف رونق ببخشد و از چالش ها رهایی دهد مدیران سازمان ها را. مشاوران کسب و کار که خارج از مسائل شرکت بوده اند می توانند با ارائه راهکارهای نوین، بیشترین کمک را به بهره وری کنند و اعجاز مایند در بسیاری موارد. بسیار وقت ها دیده شده است که افرادی که به شرکت بسیار نزدیک هستند، چشم‌ اندازی برای وسعت بخشیدن به تصویر برند شرکت متبوع شان در بازار ندارند و نمی توانند راهکارهایی ارائه دهند که کارساز باشد. در مقابل، مشاوران این امکان را دارند در رابطه با تفکر خلاقانه در بخش داخلی و تقویت آن در شرکت، دیدگاه‌ های ارزشمند و قابل قبولی را به مدیران و صاحبان کسب و کار ارائه دهند.

کمک فکری
در برخی مواقع دیده شده است که برای رونق بخشیدن به کسب و کار، منابع انسانی و مالی لازم در اختیار مدیران نیست. این یکی از مشکلاتی ست که گریبانگیر بسیاری از کسب و کار ها و بالاخص کسب و کار های نوپا و استارتاپی ست. مشاور کسب و کار در اینجا وارد میدان شده و به طور مثال ایده ای در رابطه با استخدام نیروهای موقت و پیمانی ارائه می دهد که بسیار مثمر ثمر بوده و از هزینه های شرکت خواهد کاست. در رابطه با منابع مالی نیز می تواند پیشنهاداتی در مورد نحوه اخذ وام یا پیش فروش محصولات به سازمان های دولتی به مدیران ارائه کند که کارساز خواهد بود.
ارائه آموزش
مدیران سازمان ها می توانند با استخدام مشاوران کسب و کار به نیت آموزش و انتقال اطلاعات، از داشته های ایشان به خوبی بهره برداری کنند. مشاوره کسب و کار ذاتا به مانند آموزگاران و اساتید دانشگاه عمل می کنند و با برگزاری یک دوره آموزشی در تمامی زمینه ها، بهترین اطلاعات را به یک شرکت تزریق خواهند کرد و شوقی را در کارمندان شرکت ایجاد می کنند که به راحتی به دست نمی آمده. یک مشاور خوب، تئوری و عمل را در هم خواهد آمیخت و این همان چیزی است که به شرکت ‌های میانه بازار ارزش زیادی را انتقال خواهد داد.
پیاده سازی روش های خاص
مشاوره کسب و کار فرآیندی است که طی آن تمامی خواسته های مدیران به بهترین شکل انجام خواهد گرفت و راهکارهایی عرضه می گردد تا رونق به ارمغان آید. البته باید در انتخاب مشاور کسب و کار بسیار دقیق بود و بهترین مشاور کسب و کار را برای خود برگزید. نکته اینجا ست که مشاوران اغلب متخصصان حوزه مربوطه را رهبری خواهند نمود. آنها از تخصص علمی و نظری برخوردارند و در عین حال شرکت ها را مستقیما برای ایجاد تغییرات بنیادب و شگرف در ساز و کار خود رهبری و مدیریت خواهند کرد. اگر قصد دارید در حوزه ‎هایی مانند آی‌تی و مدیریت از بهترین روش‎ ها استفاده کنید، بهترین منبعی که برای این کار می‌ توانید پیدا کنید مشاوران هستند. از وجود این مشاوران کمال بهره را بررید و موفقیت در کسب و کار را تجربه نمائید.


اصغر عبدلی

اصغر عبدلی
سخن پایانی

بهره گیری از مشاوره کسب و کار امروزه در سراسر دنیا به امری بدیهی بدل گشته است و اکثر شرکت و سازمان های تجاری و خدماتی برای رونق بخشیدن به کسب و کار خود اقدام به استخدام مشاوران کسب و کار می نمایند. مشاوره کسب و کار، پلی به سوی موفقیت می باشد و این مورد کاملا مورد تأیید کارشناسان و متخصصان است. در انتهای این مقاله به شما تذکر می دهیم که از مشاوران کسب و کار با تجربه بهره گیری کنید تا بهترین نتایج برای شرکت تان حاصل شود. این نکته را از یاد نبرید یکی از دلایل که اثبات می کند کسب و کار ها به مشاوره نیاز دارند، این است که همه ی افراد، دانش و توانایی انجام همه ی کار ها را ندارند. بنابراین اگر می خواهید در کسب و کار خود، به موفقیت و رشد کافی برسید، بهتر است از خدمات مشاوره ای بهره بگیرید. همچنین می بایست به این نکته توجه داشت که مشاورین کسب و کار، روند پیشرفت تجاری رو تسریع می کنند. این افراد، به دلیل داشتن تجربیات فراوان که در کار و حرفه خود دارند، راه های رسیدن به موفقیت و پیشرفت را در مسیر کارکنان قرار خواهند داد و ازین طریق با هزینه کمتر و زمان سریع تر، می توانید به موفقیت برسید. تیم مشاوره ی اصغر عبدلی در خدمت شماست تا تمامی خدمات در رابطه با مدیریت کسب و کار، برندسازی، بازاریابی، مشاوره کسب و کار و ... را با بالاترین کیفیت تقدیم حضور تان نماید.

فرم ثبت درخواست


اصغر عبدلی اصغر عبدلی
اصغر عبدلی