advertise

استراتژی بازاریابی

استراتژی بازاریابی فرآیندی است که به وسیله آن کسب و کار ها برای ارتقا محصولات و خدمات خود استفاده می کنند. در ابتدا نیاز است که با تعریف کلی این فرآیند آشنا شویم. شرکت های مختلف برای اگاهی مشتریان از ویژگی ها، مشخصات و مزایای محصولات و خدمات خود در راستای جلب توجه مشتریان در نظر گرفته می شود. هدف در این فرآیند تشویق مشتریان برای خرید و یا استفاده از خدماتی استکه توسط شرکت ها و بیزینس های مختلف ارائه می شود. در استفاده از استراتژی بازاریابی دو روش محتلف وجود دارد. شما می توانید از روشی کاملا مبتکرانه و نوآورانه در این مسیر استفاده کنید و یا اینکه از روش تجارت های دیگر که قبلا توسط دیگر شرکت ها استفاده شده و نتیجه بخش بوده است استفاده کنید. اگر شما به نحو درست و از استارتژی مناسب با کار و کسب خود استفاده کنید می توانید به راحتی از رقبای خود پیشی گرفته و در مسیر پیبرد اهداف خود پیشرفت نمایید. برای استفاده درست و بهینه از استراتژی بازاریابی بهتر است که قبل از انتخاب استراتژی مناسب تمامی جوانب، معیارها، ویژگی ها، اهداف و موضوعات مرتبط با کار کسب خود را مشخص نمایید و متناسب با این موراد استراتژی مناسب را انتخاب نمایید و با اعمال ان از مزیت های آن استفاده نمایید. ببرای تعیین استراتژی مناسب بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید تا بتوانید انتخاب مناسب تری داشته باشید.

اصغر عبدلی

همانطور که متوجه شدید ما انواع استراتژی بازاریابی را داریم که هر استراتژی شامل تجزیه تحلیل نیازهای کسب و کار شما، مخاطبان هدف و مشخصات محصولات و خدمات شما می باشد. استراتژی بازاریابی دو دسته اصلی دارد.

اصغر عبدلی

انواع استراتژی بازاریابی

در ادامه این مقاله شما را با انواع استراتژی بازاریابی آشنا می کنیم. اولین نوع تبلیغات پولی است که درواقع تمامی تبلیغات مانند مدیاها و رسانه های چاپی می باشد و همچنین شناخته ترین روش بازاریابی یعنی بازاریابی اینترنتی که خود زیر مجموعه های متنوعی از جمله پرداخت به ازای هر کلیک و تبلیغات پولی گوگل اودوردز می شود. در نوع دوم که در واقع بازاریابی موضوعی می باشد که در این بازاریابی خدمات و محصولات یک شرکت را به یک به موضوع اجتماعی نسبت می دهند که نوعی بازاریابی ارتباطی است. بازاریابی ارتباطی به طرو کلی بر روی مشتری مداری متمرکز است و بهبود روابط با مشتریان و وفاداری مشتریان هدف اصلی این روش می باشد. در نوع بازاریابی پنهانی تمرکز بر روی بازاریابی محصولات متمرکز است و مشتری از استراتژی بی اطلاع که به همین دلیل به ان بازاریابی در خفا نیز گفته می شود. نوع پنجم از این بازاریابی کلامی یا دهان به دهان است که بر مبانای احساسی است که شما به مشتریان خود می دهید که به صروت سنتی مهم ترین نوع بازاریابی حسوب می شود.

در بازاریابی اینترنتی که نوع ششم این مدل از بازاریابی می باشد و به عنوان بازاریابی ابری نیز شناخته می شود شامل تمامی تبلیغاتی است که در اینترنت اتفاق می افتد. نوع بعدی از بازاریابی ها، بازاریابی معاملاتی است که در این روش فروشنده ها سعی می کنند با ارائه کوپن و تشویق مشتریان به شرکت در مسابقات و از این دست روش های مشتری را ترغیبب به خرید نمایند. آخرین نوع بازاریابی گوناگون می باشد که شما می توانید در این روش با ادغام روش های دیگر و سفارشی کردن بازاریابی خود ان را اداره کنید. این روش جنبه های مختلف فرهنگ، عقاید، نگرش ها، دیدگاه ها و دیگر نایزهای خاص مشتریان و مخاطبان را پوشش می دهد. در کل می توانی بگوییم که استراتژی های بازاریابی که توسط تیم مشاوره اصغر عبدلی ارائه می شود محصولات و خدمات شما را ارتقا می دهد. این مشاوران از استراتژی برای هدف قرار دادن مخاطبان و حصول اطمینان از پیشرفت مناسب کار و کسب محدود می کنند. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر فرم درخواست مشاوره زیر را پر نمایید.

فرم ثبت درخواست


اصغر عبدلی اصغر عبدلی
اصغر عبدلی