advertise
  • info اصفهان - سیتی سنتر سپاهان شهر - طبقه ۳ - جنب روابط عمومی - دفتر نگاه کویر

راه های رسیدن به موفقیت در کسب و کار

برنامه ریزی برای موفقیت در کسب و کار

انسان ها از ابتدای تاریخ در این فکر بوده اند تا بتوانند خود را برتر از دیگر موجودات قرار دهند و در این راه از این تلاشی فروگذار نکرده اند. رسیدن به موفقیت را می توان در سرشت انسان جستجو کرد و یافت. موفقیت می توان چونان احساسی خوشایند در انسان به وجود آورد که با هیچ چیز قابل قیاس نخواهد بود. موفقیت در زندگی از اولین و مهم ترین خواسته های هر فرد به شمار می رود. هر انسان که در فکر راه اندازی یک کسب و کار می افتد مسلما در پی راه های رسیدن به موفقیت در کسب و کار خود خواهد بود. این امر نیاز به یک برنامه ریزی دقیق دارد و بایستی در نظر داشت که برنامه ریزی برای موفقیت در کسب و کار باید به صورت تخصصی صورت پذیرد تا کاملا کارآ و مفید به فایده به حساب آید. برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار باید قوانین کسب و کار را محترم بشمارید و اصول موفقیت کسب و کار را به خوبی دریابید و در گام بعدی امیدوار باشید به خواسته های تان دست پیدا کنید. این نکته را در ذهن داشته باشید که رسیدن به موفقیت راه پیچیده و غیرقابل دسترسی نیست. تنها کافی ست با روز و قوانین آن که توسط افراد با تجربه به دست آمده آشنا شده و آنها را به کار گیرید. برای کسب موفقیت در کسب و کار تنها تلاش کافی نیست بلکه آشنایی با قوانین مخصوص و به کارگیری آنها در زندگی می تواند شما را سریع تر به اهداف تان رسانده و باعث موفق شدن شما در هر کاری شود. هلدینگ نگاه آریایی به مدیریت آقای اصغر عبدلی تلاش دارد تا با ارائه اطلاعات دقیق در رابطه با مشاوره کسب و کار، بیزینس پلن، بازاریابی و ... شما را در مسیر موفقیت تان یاری کند. با این تیم همراه باشید تا در مورد راه های رسیدن به موفقیت در کسب و کار مطالبی مفید را دریافت کنید.

اصغر عبدلی

اصغر عبدلی

رسیدن به موفقیت در کسب و کار از این مسیر می گذرد

برای اینکه به موفقیت در کسب و کار دست یابید باید یکسری اصول و قوانین را بدانید و رعایت نمائید تا به هر آنچه مورد نظر دارید دست یابید. رسیدن به موفقیت در کسب و کار از این مسیر می گذرد که بایستی هفت مؤلفه را در نظر داشت. با تیم هلدینگ نگاه آریایی همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.
تعیین هدف
اولین گام برای راه اندازی و یا موفقیت در کسب و کار این است که یک هدف مشخص را داشته باشیم و با نگاه به هدف مربوطه، طول مسیر را طی کنیم. افرادی که می دانند که چه چیزی می خواهند و البته برای رسیدن به اهداف شان برنامه ریزی کرده اند، عموما شادتر از کسانی هستند که فقط اجازه می دهند که زندگی برایشان اتفاق بیفتد. تعیین هدف نشان می دهد فردی سالم به لحاظ تفکر هستید. این دانش جدید نیست. منتظر اتفاقی از بیرون نباشید که شما را خوشحال کند، هنگامی که تصمیم می گیریی، جهان نقشه می چیند که این اتفاق بیفتد. پس در مسیر صحیح قرار دهید خویش را. دستیابی به موفقیت در کسب و کار با داشتن یک هدف مشخص مسلما امکانپذیر تر خواهد بود و نتیجه بخش تر.
الگو فردیِ مناسب
مسلما افراد باهوش ترجیح می دهند به جای تجربه کردن بسیاری از اتفاقات، از تجربیات دیگران به بهترین نحو استفاده کنند تا با پرداخت کمترین هزینه، بیشترین سود را به دست آورند. یکی از تفاوت های مدیران موفق با مدیران ورشکسته در این موضوع است. اینجا ست که می توان بیان کرد با در اختیار یک الگویِ فردی مناسب و کسی که انسان را راهنمایی کند می تواند بسیار کارگشا باشد و بسیاری از اتفاقات خوب را برای شما رقم بزند. تلاش کنید تا الگویی مناسب را برای خود برگزینید تا از داشته های او استفاده های زیادی ببرید. انتخاب صحیح فردی را در دستور کار خویش قرار دهید. به این نکته توجه کنید که بهترین راه برای رسیدن به موفقیت و محدود کردن شکست، کار کردن با کسی است که قبلا در همان جاده قرار گرفته و می تواند راهنمای شما باشد. تعداد مسیرهای زیادی وجود دارد که می توانیم در آنها به سوی موفقیت حرکت کنیم.
نترسیدن از شکست
ترس برادر مرگ است و اجازه نمی دهد تا انسان به خواسته هایش دست یابد. ترس منطقی، بسیار مورد پسند است ولی ترسیدن از اینکه ممکن است در مسیر با شکست مواجه شوید و در نتیجه اقدام به هیچ کاری نکنید مسلما بسیار مخرب است و تباه کننده آینده تان. به دیگر سخن می توان اینگونه بیان کرد که به ما آموخته اند شکست یک عنصر بسیار بد در زندگی هر فرد است. شکست تقریبا همیشه روبروی موفقیت قرار می گیرد با این حال بدون شکست راه های کمی برای موفقیت را خواهید دانست. پس واهمه نداشته باشید از شکست خوردن در طی مسیر کیب و کار تان. هیچ کس تا به حال همه کارها را کاملا درست انجام نداده است. اما اکثر افرادی که برخی از موفقیت ها را تجربه کرده اند، در برخی موارد شکست خورده اند.


داشتن زندگی متعادل
زندگی متعادل یکی از عناصری ست که می تواند سبب شود تا شما به موفقیت در کسب و کار دست یابید. تلاطم های زندگی را می بایست با صبوری پشت سر نهاد تا تجربیاتی گرانبها به دست آمد و چراغ راه آینده قرار داد. این نکته را باید به شما عزیزان یادآوری کنیم که در زندگی ما دائما به جهات مختلف کشیده می شویم. خانواده، کار، مدرسه، ایمان، جامعه، و ... . این مورادی ست که انسان را به هر سوی می کشاند. ممکن است به همه چیزها با هم توجه داشته باشید. به اندازه کافی ساعت در یک روز نداریم که برای هر تقاضای خود زمان بگذاریم. به هر طریق، در نهایت بسیاری از ما می توانیم به یک تعادل در زندگی برسیم. این تعادل را باید به هر طریق ممکن به دست آوریم. یک زندگی متعادل باید شامل انجام کار خوب در شغل خود باشد. صادقانه پول درآوردن در یک روز صادقانه کاری و تعادل به معنای بودن در کنار خانواده است.  صداقت را با صادق بودن با خود شروع کنید. افراد کمی می توانند به میزان دلخواه شان کنار خانواده شان باشند. اما صرفِ زمان با کیفیت در خانواده، خانواده را سالم و خوشحال نگه می دارد. تعادل به معنی داشتن زمان برای خودتان و شارژ روح تان است. تعادل به معنی خدمت به جامعه و پس دادنش است.
قدرت ریسک کردن
ریسک کردن را تنها انسان عاقل در دستور کار قرار می دهد. پاره ای مواقع است که در زندگی می بایست یک ریسک بزرگ انجام داد تا موفقیت در کسب و کار نیز در آن ریسک، حاصل شود. قدرت ریسک کردن داشته باشید. تلاش کنید تا قدرت ریسک کردن را در خود تقویت نمائید. هراسی به دل راه نهید و ریسک کنید. نمی توان از این نکته چشم پوشی کرد که هنگامی که ریسک کنید زندگی بیشتر سرگرم کننده و هیجان انگیز می شود و شاید بیشتر دلچسب شود. در پایان روز حقیقت این جمله وجود خواهد داشت، هیچ چیز جالب توجهی وجود ندارد، هیچ چیزی به دست نیامد. رها کنید خود را در فراسوهای زمان و مکان تا به لذت در زندگی دست یابید. اما باید محاسبه گر بود و ریسک را نباید به خاطر ریسک بودنش گرفت. به این نکته حیاتی دقت کنید که موقعیت ها ممکن است در بزنند، اما ممکن است خیلی منتظر نمانند. پس باید به سرعت آن ها را دریافت. آماده باشید با اولین در زدنش وارد یک ماجراجویی شوید. به عقیده کارشناسان، یک زندگی موفق شامل عدم پشیمانی نسبت به ریسک های انجام شده است.
تحرک داشتن
عدم سکون و در حرکت بودن است که می تواند شما را امیدوار کند به موفقیت در کسب و کار تان. هدف خود را از ذهن تان حفظ کنید و پای خود را نیز محکم کنید. قدم های استوار داشته باشید در طول مسیر کسب و کار تان. اگر شما در تلاش برای رسیدن به هدفی هستید، قطعا موانعی وجود خواهد داشت. تلاش کردن برای فائق آمدن بر مشکلات می تواند تحرک بسیاری را در شما ایجاد نماید.
یادگیری دائم
انسان در هر سن و سال و جایگاهی باشد نیاز دارد برای به روز بودن، یادگیری را در دستور کار خود قرار دهد. هرچه بیشتر بدانید، بیشتر متوجه می شوید که نمی دانید. یادگیری را در دستور کار خویش قرار دهید.آموزش رسمی فقط سطح را می خراشد و این یک قطره از توانایی ما برای یادگیری است. دانش، بدون توجه به اینکه چقدر ممکن است ناچیز به نظر بیاید، به ما یک دلیل برای بیرون آمدن از رختخواب در صبح ها می دهد. یاد بگیرید و یاد بدهید، زیرا که در یاد داردن، یادگیری وجود دارد! زندگی ما خیلی زیبا تر و خوشایندتر خواهد بود، اگر هر روز یک نکته جدید را دریابیم.

اصغر عبدلی
اصغر عبدلی

ابزار جدید برای صاحبان کسب و کار

تیم مشاوره اصغر عبدلی خوب می دانند در گرماگرم نبرد در بازار برای سر شدن یک کسب و کار، چگونه منابع با ارزش خود را به حداکثر برسانند. استفاده مؤثر از زمان، پول و کارکنان می تواند تیمی را در چرخه ی روزانه ی نزاع بر سر بقا حفظ کند و تیم دیگری را از این موفقیت باز بدارد. در این آشفتگی که آن را کارآفرینی می نامیم، ابزار های مختلف می توانند ارزش بی نهایت زیادی پیدا کنند. به همین دلیل پیدا کردن و در اختیار داشتن ابزار مناسب می تواند نجات بخش کسب و کار ها باشد صاحبان کسب و کار باید بدانند برای امورد روزمره خود باید با بالاترین سرعت و دقت عمل کنند تا بتوانند امید داشته باشند به راه های رسیدن موفقیت در کسب و کار. کارشناسان تیم هلدینگ نگاه آریایی به مدیریت اصغر عبدلی در خدمت شما هستند تا بیان کنند اگر در میان راه اندازی یا اجرای یک راه اندازی هستید، می‌ دانید که هیچ کمبود ابزاری، خدمات و برنامه ‌هایی در دسترس نیست تا بتوانید در زمینه طراحی، بازاریابی، بهره برداری و حتی فروش محصول یا شرکت خود به شما کمک کند. اما این گزینه‌ ها و موارد می‌توانند بسیار زیاد و گران باشد، به خصوص برای کسی که قبلا چندین نوع کار کرده است. با کمبود زمان و منابع، می‌توان برای یافتن مشاوره در مورد بهترین ها به یک منبع خارجی بسیار ارزشمند بود. برای اینکه بتوانید در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید نیاز به یکسری ابزار برای برقراری ارتباط با تیم مدیریتی و کارمندان تان دارید. ابزاری که به شما معرفی خواهند شد در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گرند و در تمامی منابع به همین نمونه ابزار اشاره شده است. هلدینگ نگاه آریایی با احترام به گردآورنده این اطلاعات، نیز بر حسب وظیفه صرفا اشاره ای اجمالی خواهد داشت به این ابزار ها. این ابزار را می توان اینگونه برشمرد:


Trello
ترلو، ساده ترین و مشارکتی ترین روش برای سازماندهی، تجسم، اختصاص و نظارت بر وظایف به عنوان یک تیم را ارائه می‌دهد. ترلو در بسیاری از شرکت ها و استارتاپ ها مورد استفاده قرار می گیرد و رضایت خاطر مدیران و صاحبان کسب و کار را فراهم آورده است. ترلو این امکان را به شما می‌دهد تا پروژه‌ها و کارها را در تابلوها (موضوعات)، که از لیست‌ها (لیست کارها) ساخته شده‌اند، ترتیب دهید که به نوبه خود از کارت (وظایف) ساخته شده‌اند. گرچه این برای مدیریت پروژه بسیار عالی است، Trello همچنین برای طوفان مغزی، برنامه ریزی دستور کار و سایر فعالیت‌های مبتنی بر لیست کار می‌کند. Trello بر روی یک مدل فریمیوم عمل می‌کند که در آن ردیف رایگان تمام ویژگی‌ های لازم برای یک تیم کوچک را فراهم می‌ کند.
HelloSign
به این نکته توجه کنید که شما با HelloSign می‌توانید کار خسته کننده چاپ و اسکن را از مدار خارج کنید. این امر برای بسیاری از شرکت ها و کسب و کار ها یک نعمت محسوب می شود. بدانید که با استفاده از این ابزار می‌ توانید تمامی فرم ‌ها و اسناد را پر کنید، امضا کرده و به اشتراک بگذارید، حتی آن‌هایی که از نظر قانونی لازم هستند. به عنوان یک کارآفرین، این می‌تواند اقدام به امضای NDA ها، موافقت نامه‌های مشاور، قراردادهای کار آزاد و سایر مواردی باشد که وکیل شما ممکن است راه شما را به پیش ببرد، باشد. HelloSign تا سه سند در ماه رایگان است.
Asana
آسانا را بیشتر شرکت هایی که به صورت دائمی با وب سر و کار دارند مورد استفاده قرار می دهند. در مورد ویژگی های آسانا می تون به این مورد اشاره کرد که رابط کاربری برای آشنایی کاربر جدید بسیار بصری و آسان است. مسلما کسانی که با حوزه وب آشنایی دارند می دانند که این امر برای کار با توسعه دهندگان از راه دور در یک منطقه زمانی متفاوت بسیار مفید خواهد بود.
Calendly
یکی از ویژگی های عالی و کاربرد پسند Calendly ، رایگان بودن آن است. این برنامه شما را قادر می‌سازد برای برنامه ریزی تماس‌ها و جلسات، زنجیره‌های ایمیل آزار دهنده را از قلم بیندازید. کلندی به شما امکان را خواهد داد پیوند تقویم خود را با هرکسی که انتخاب می‌کنید به اشتراک بگذارید و به آن افراد امکان می‌دهد تا در تقویم خود زمان را مستقیما رزرو کنند این کار با همه ایمیل ‌های شما همگام سازی می‌شود و علاوه بر جلوگیری از درگیری‌ ها، می‌ توانید قوانینی را برای افرادی که می ‌توانند رزرو کنند تنظیم کنید. هنگامی‌که یک جلسه رزرو می‌شود، دعوت نامه اتوماتیک برای تقویم هر دو نفر ارسال می‌کند. بسیاری از افراد واقعا این ویژگی را دوست دارند که به ایشان امکان می ‌دهد ویجت تقویم خود را ایجاد کرده و آن را در وب سایت خود قرار دهند، تا برنامه ریزی نسخه نمایشی محصول ساده تر شود.
Slack
در رابطه با Slack می توان به این نکته اشاره کرد که بهترین راه برای برقراری ارتباط سریع در گروه ‌ها یا یک به یک برای موفقیت در کسب ‌و کار ها، سازماندهی مباحث بر اساس موضوع و همه چیز در یک مکان است، بنابراین یافتن آن آسان است. شاید نتوانید باور کنید که وقتی لازم نیست برای هر جمله سریع مبادله شده با تیم خود، یک ایمیل بزنید چقدر وقت صرفه جویی می‌کنید. و البته، Slack همراه با یک برنامه تلفن همراه است و با تعدادی از برنامه‌های دیگر که احتمالاً قبلاً از آن ‌ها استفاده می‌ کنید، ادغام شده است. Slack بسیاری از ویژگی‌های اضافی مانند این را برای کاربران پرداخت شده ارائه می‌دهد، اما احتمالا ردیف رایگان آن بیشتر نیاز های شما به عنوان یک کارآفرین در مراحل اولیه را برآورده می‌کند.
Prezi
در ابتدا به این نکته اشاره می کنیم که Prezi به شما امکان می‌دهد ارائه ‌های واقعا پویا و مانند فیلم را ایجاد کنید تا به شما در تأمین امنیت آن دور از بودجه و موارد دیگر کمک کند. نکته منفی این است که قالب ارائه Prezi با هر ساختار محتوایی که ممکن است برای ارائه خود در نظر داشته باشید کار نمی‌کند. یک نوع ساختار که در آن شکوفا می‌شود، ساختاری است که ابتدا با ارائه تصویر کامل شروع می‌شود و سپس عمیق تر به هر قطعه از آن معما می‌رود. محتوای ارائه‌ های خود را با GIPHY پاپ کنید، و تصاویر خسته کننده و کلیشه را با عکس های رایگان از یکی از این وب سایت‌های بزرگ حوزه تصویر عمومی ‌جایگزین کنید.
Google Hangouts
وقتی نوبت به کنفرانس ویدئویی می ‌رسد، شکی در آن نیست، به خصوص اگر از Google Suite استفاده می‌کنید. این ابزار جالب، تنظیم رایگان و آسان در جی میل دارد.


اصغر عبدلی
اصغر عبدلی
سخن پایانی

در انتهای این مقاله به شما یادآوری می کنم که برای رسیدن به زندگی دلخواه‌ تان باید تعریف ‌تان را از موفقیت بر مبنای خواسته‌های ‌تان، مشخص کنید. شما باید خودتان را در اولویت قرار دهید، این زندگی شماست و تعریف شما از موفقیت است که اهمیت دارد. اولویت بندی مشخصی داشته باشید برای انجام کارهای خود. تعریف خود از موفقیت را با جسارت بیان کنید تا همگان دریابند منظور شما از موفقیت چیست. پس از اینکه معنی موفقیت در زندگی برای‌ تان به خوبی روشن شد، تنها راه ممکن برای رسیدن به آن تلاش و حرکت گام به گامِ رو به جلو برای رسیدن به اهداف ‌تان است. باید دست از تلاش همیشگی برای جلب خشنودی دیگران بردارید و به خود توجه داشته باشید. نمی تواندی همگان را راضی کنید. تنها در این صورت است که امکان لذت بردن را از کارهایی که انجام می دهید خواهید یافت. توجه کنید به خویشتن و تلاش داشته باشید تا لذت ببرید از ثانیه هایی که در حال گذار هستند و می توانند به بهترین نحو از آن ها بهره گیری نمود. موفقیت در کسب و کار امری ست که می بایست به خوبی به آن توجه کد و با متخصصان امر مشورت کرد تا بتوان یک بیزینس پلن مناسب و یا برنامه ریزی بازاریابی کارآ را طراحی نمود. برای موفقیت در کسب و کار تلاش کنید تا برنامه ریزی را در دستور کار خود قرار داده و اصول رسیدن به موفقیت در کسب و کار را به خوبی درک کرده و به منصه ظهور برسانید.