advertise
  • info اصفهان - سیتی سنتر سپاهان شهر - طبقه ۳ - جنب روابط عمومی - دفتر نگاه کویر

قوانین برندسازی

موفقیت در بازار امروز، بسیار مشکل و شاید دور از ذهن باشد. اما می توان با ارائه راهکارهای صحصحی که از سوی مشاورین کسب و کار انجام می شود امیدوار بود به پشرفت و موفقیت روزافزون در کسب و کار. برخی مسائل را باید به خوبی مورد توجه قرار داد تا بتوان امیدوار بود به موفق شدن در امور کار خود. یکی از این مسائل برندسازی ست. اهمیت برندسازی و تجارت در دنیای امروز تا جایی است که بدون آن نمی توان به فروش و موفقیت در بازار کسب و کار دست یافت. امروزه شرکت های مختلف با شناخت و آشنایی با اهمیت و ارزش برندسازی به دنبال انجام این امر می باشند و در نتیجه شرکت هایی که به این امر اهمیت نمی دهند نمی توانند ماندگار شده و پس از مدتی در بازار و تجرت حذف خواهند شد. با دانستن قوانین برندسازی می توان امیدوار بود که در تجارت به موفقیت دست یابیم. این موفقیت بسیار دیرپا ست و ارزشمند. برندسازی امری ست تخصصی که نیاز به آموزش دارد و بایستی توسط متخصصان این حوزه صورت گیرد تا نتیجه بخش باشد. در پاسخ به پرسش اینکه برند سازی چیست و چه معنایی دارد می توان گفت که برندسازی مجموعه راه هایی است که می توانید با استفاده از آن ها تصویری از شرکت خود در نگاه مشتریان ایجاد کنید. از این نکته غافل نشوید که یک برند موفق و قدرتمند نیاز به فعالیت های تبلیغاتی را کاهش می دهد زیرا که شناخته شده و مشتریان به آن اعتماد نموده اند. اعتماد مشترین می تواند موفقیت در کسب و کار و برندینگ را تضمین کند. اما در زمینه برندسازی باید به نکات متعددی توجه داشت و از این طریق با بهره مندی از اصول و رعایت آن ها اقدام به گسترش فعالیت های اقتصادی خود نمود. از قوانین برندسازی سخن گفتیم. مواردی را باید رعایت کنید تا به برندسازی نزدیک تر شوید. با ساختن یک وب سایت که محصولات و خدمات شما را توصیف می کند، طراحی تبلیغاتی که کالاها و خدمات شما را ارائه می دهند، انتخاب رنگ های خاص، برقراری ارتباط با کسب و کارهای مرتبط با شرکت شما، ایجاد یک لوگو و استفاده از آن در تمام اکانت های شبکه های اجتماعی، برخی از راه های متنوع برند سازی هستند. در ذهن داشته باشید که برای تمامی این امور باید از متخصصین و کارشناسان خبره بهره بگیرید. آنچه مشتریان شما در مورد برند تان بارزگو می نمایند واقعیت محصول یا خدمات شما است نه آنچه شما می خواهید آنها فکر کنند. تصویری که با شنیدن نام برند شما در ذهن مشتریان تداعی می شود مبتنی بر احساس آنها نسبت به برند و تجربیاتی است که با محصولات و خدمات شما داشته اند. این برداشت از برند را بسیار جدی بگیرید. تجربه یک خرید اینترنتی موفق را می توانید با یک برندسازی درست در ذهن مشتریان ایجاد کنید و به نتایجی شگرف نیز دست یابید. هلدینگ نگاه آریایی تلاش دارد تا با بهره گیری از تجربه فراوان و دانش روز تمامی قوانی برندسازی را برای شما تشریح کند و در صورت نیاز به آموزش تخصص برندسازی نیز مبادرت ورزد. با ما همراه باشید تا بدانید برندسازی چیست و برندینگ Branding به چه کار می آید.

اصغر عبدلی

اصغر عبدلی

ارزش برندسازی

برندسازی از آن جهت می تواند برای یک کسب و کار یا سازمان دارای اهمیت باشد که می تواند به خوبی به تشریح و توصیف محصولات یا خدمات بپردازد و دلایل برتری خود نسبت به دیگر رقبا را به خوبی بیان کند و بتواند مشتریان را متقاعد کند می توانند با اعتماد به وی، خاطرات خوبی را تجربه کرده و خریدی موفق را پشت سر خواهند گذاشت. پس می توان گفت که هدف برندسازی چیزی نیست به جز کمک به مشتریان برای درک دلایل برتری شما نسبت به دیگران. این کمک می تواند در واقع راهی باشد برای موفق شدن یک برند در بازار داخلی یا بین المللی. در نظر داشته باشید که ارزش برندسازی چیزی فراتر از این است که به یک پیشنهاد خاص برای مشتریان منتهی و خلاصه شود، بلکه ترکیبی از چندین روش مختلف است که باید از قوانین برندسازی پیروی کنند. به قوانین برندسازی بسیار توجه کنید تا به بهترین نتایج دست پیدا کنید. به عنوان اولین مورد می توان بیان کرد که علاوه بر استفاده از لوگو و رنگ های شرکتی، می توانید پیام برند خود را از راه های زیر به مخاطب انتقال دهید: نحوه برخورد کارمندان با مشتریان، سخنرانی عمومی، نحوه لباس پوشیدن کارمندان تان، روابط عمومی، بسته بندی محصولات یا خدمات خاص، محیط و جو فروشگاه یا شرکت، مشارکت غیرانتفاعی، و تبلیغات کسب و کار تان. شما می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل کنید و در این باره نکات کاربردی فراوانی را به دست آورید.

انواع برندسازی

دسته بندی مختلف و متعددی را می توان برای برندسازی ارائه کرد. ما در این قسمت از مقاله برندسازی چیست تلاش داریم تا به دسته بندی انواع برندسازی بر اساس نوع کسب و کار و ماهیت سازمان اقدام کنیم. این نوع دسته بندی علاوه بر سادگی، یکی از جامع ترین نمونه های دسته بندی انواع برندسازی نیز به شمار می رود. کارشناسان ما تلاش دارد تا بهترین و جامع تریت دسته بندی را به شما عرضه کنند. مسلما نوع کسب و کار می تواند مدیران شرکت یا صاحبان کسب و کار را در مسیر صحیح برای برندسازی قرار خواهد داد. البته همیشه به یاد داشته باشید برای برندسازی موفق باید حتما از متخصصین این امر بهره ببرید تا بهترین نتایج را برای خود و سازمان تان حاصل آورید. برای مشاوره کسب و کار، مارکتینگ، برندسازی و برندینگ Branding، و ... با تیم هلدینگ نگاه آریایی همراه باشید تا بتوانید اطمینان داشته باشید با برترین کارشناسان حوزه مدیریت کسب و کار همداستان گردیده اید. به بحث اولیه خود بازگردیم. انواع برندسازی بر اساس ماهیت کسب و کار بدین شرح است:

اصغر عبدلی

اصغر عبدلی

برندسازی دیجیتال
دنیای امروز بسیار پیچیده است. دنیای امروز با پیشرفت روزانه تکنولوژی همراه است. قرن بیست و یکم را نمی توان بدون توجه به قوانین کسب و کار تصور شد. دیجیتال مارکتینگ و دیجیتال بیزینس یکی از ره آوردهای قرن بیست و یک است. افزایش تعداد دستگاه های دیجیتال و همین‌طور استفاده از آنها به این معنی است که بازاریابان برند، راه های ارتباطی بیشتری برای برقراری ارتباط مستقیم و متقابل با مصرف کنندگان یا مشتریان هدف خود دارند. راه های ارتباطی فعلی بسیار بیشتر از راه هی ارتباطی دو دهه پیش است. با توجه به این موضوع، جای تعجب نیست که از مفاهیم برندینگ در رسانه ها و شبکه های اجتماعی استفاده شود تا برندها از طریق تعامل با مصرف کنندگان روی موبایل ها، تبلت ها، کامپیوترهای شخصی و غیره کسب و کار خود را توسعه دهند. برندسازی دیجیتیال امروزه به یک امر لازم بدل گشته است.
برندسازی سازمانی

برندسازی سازمانی یکی از اصلی ترین دسته هایی ست که می باید به آن توجه نمود. هر سازمان نیاز دارد تا با برندسازی دقیق به معرفی محصولات و خدماتش مبارت ورزد. برند یک سازمان بیش از آنچه تصور می شود مورد توجه قرار می گیرد. برای برند سازی سازمانی موفق باید استراتژی و برنامه مشخصی داشته باشید. این استراتژی را می توانید توسط مشاوران کاربلد هلدینگ نگاه ریایی به دست آورید و سپس اجرایی نمائید. قوانین برندسازی را به خوبی رعایت کنید تا نتایج درستی را به دست آورید. قوانین را باید به درستی درک کرد تا بتوان آن ها را جرا نمود. پایه های برند خود را محکم بسازید، با مشتریان خود ارتباط داشته باشید و پیام خود را به شکلی به آنها انتقال دهید که دچار سردرگمی نشوند. در دنیای فوق رقابتی امروز، مشتریان برای برندهای مبهم و نامفهوم و دور از ذهن که پیام مشخصی برای انتقال ندارند وقت صرف نمی کنند و سراغ برندهایی می روند که مشخصا پیام خود را متقل می کنند و تصمیم گیری را برای مشتری آسان می کنند. انسان قرن بیست و یک ابدا فرصتی برای رمزگشایی ندارد. واضح و صریح سخن بگوئید و عمل نمائید. شناخت گروه هدف و گروه سنی که قرار است خدمات و یا محصولات شما را دریافت کنند بسیار اهمیت دارد. برندسازی با هوشیاری و آگاهی، ارتباط مستقیم دارد. به ذکر یک مثال بسنده می کنیم تا این موضوع را برای شما عزیزان تشریح نمائیم. چنانچه شما یک شرکت خدماتی هستید که قشر میانسال را به عنوان بازار هدف انتخاب کرده است، باید به نحوی برندینگ Branding خود را انجام دهید که پیام های مرتبط را به اینگونه افراد انتقال دهد. مشلما می توان راهکارهایی را در ذهن داشت و سپس آن ها را اجرایی کرد. به عنوان مثال در سایت خود به جای رنگ های تند، از رنگ هایی استفاده کنید که به مخاطب احساس اطمینان، تجربه و سنجیدگی می دهد و لحنی اتخاذ کنید که بیش از حد غیر رسمی نیست و به مخاطب احساس احترام بیشتری می دهد. توجه به همین موارد به ظاهر ساده بسیار راهگشا خواهد بود.
برندسازی پزشکی

پزشکی در دنیای کنونی نیز به مانند یک بیزینس می باشد. بیزینسی که باید قوانین برندسازی را رعایت نماید. به عقیده کارشناسان هلدینگ نگگاه آریایی، برندسازی پزشکی را می توان یکی از جذاب ترین حوزه های برندسازی دانست. به دلیل تنوع فوق العاده در دنیای پزشکی بسیاری از متخصصان برندسازی تلاش دارند تا هنر خود را در برندسازی، با برندسازی پزشکی به همکاران، متخصصان و ... نشان دهند. برای یک برند سازی موفق در زمینه پزشکی و بهداشت، برخی از مؤلفه های اساسی مورد نیاز به شرح زیر است: درک واقع بینانه از مخاطب و جمع آوری داده بسیار مهم است تا بتوانید ستون های برند خود را تعریف کرده و بدانید مصرف کنندگان از شما چه می خواهند. حوزه پزشکی بسیار حساس ایت و می بایست برندینگ را به شدت در آن رعایت نمود. نکته بسیار مهم در برندسازی پزشکی این است که برندسازی پزشکی تنها محدود به داشتن یک لوگو چشم نواز نیست بلکه می تواند نقطه آغاز آن باشد. یک برندینگ واقعی باید گسترده تر و هدفمندتر باشد. این گستردگی را ب خوبی درک نید تا موفق شوید در حوزه پزشکی. به این مورد نیز به خوبی دقت کنید که اطمینان حاصل شود که فرایند برندینگ تمام مراحل تجربه مشتری را منعکس خواهد کرد.
برندسازی شخصی

توجه به برندسازی شخصی، یکی از اموری ست که توسط بسیاری افراد مورد بی توجهی قرار می گیرد. برندسازی شخصی در واقع پیش درآمدی ست برای اینکه به برندسازی تجاری تان اقدام کنید. برندسازی شخصی را می توان از کودکی و از درون خانواده استارت زد. به درستی باید به کودکان توجه شود تا این امر حاصل آید. البته برندسازی شخصی نیز دقیقا نیاز به نگاه تخصصی دارد تا بتوان امید داشت به برندسازی تجاری هر فرد کمک شایان توجهی نماید. می توان اینگونه بیان کرد که برند شخصی شما در واقع تبلیغ خود شماست. این نکته را برای شما عزیزان بسط خواهیم داد. این مبحث به این معنی ست که انتقال رفتار، گفتار و نگرش منحصر به فرد شما شامل برندسازی شخص تان می گردد. شما از برند شخصی خود استفاده می کنید تا خود را از افراد دیگر متمایز کنید. پس از انجام این کار، می توانید برند سازی شخصی خود را با کسب و کار خود گره بزنید. تمایز شخصی شما با دیگران می توان پیش زمینه ای باشد برای تفاوت برند کسب و کار تان با سایر سازمان ها.
برندسازی رستوران

رستوران گردی را می توان یکی از تفریحات امروزی دانست که بسیاری از افراد به آن مبادرت می ورزند. برای اینکه بتوان در میان سایر رقبا به عنوان یک رستوران به نام شناخته شد باید به خوبی قوانین برندسازی را اجرا کرد و تلاش داشت تا با دیدی باز نسبت به برندسازی رستوران اقدام نمود. برندسازی رستوران چیزی بیش از ایجاد یک هویت بصری قوی یا یک تجربه غذا خوری به یاد ماندنی برای مشتریان شما است. نباید به سادگی از این موضوع گذر کنیم. برای برندسازی موفق رستوران باید بتوانید به این پرسش، پاسخ دهید که چرا افراد به جای اینکه به رستوران رقبای شما بروند، باید به رستوران شما بیایند؟ دلیل این انتخاب چه باید باشد؟ پروسه ها و فعل و انفعالات برندسازی رستوران ها ممکن است با گذشت زمان تغییر کند. پیدا کردن راهکار های به روز برای جذب مشتریان رستوران ها به طور مستمر ضروری است. با استفاده از یک نرم افزار سی آر ام، یا مدیریت ارتباط با مشتریان می توانید با ثبت داده ها در مورد سلائق مشتریان و دسته بندی صحیح آنها، با اطلاعات به روز پروسه و جریان برند سازی خود را مدیریت کنید. میدریت برندسازی را خود برعهده بگیرید و از مشاوره ی مشاورین این حوزه نیز بهره مند شوید.
برندسازی گردشگری

گردشگری امروزه بسیار مورد توجه افراد مختلف قرار گرفته است. گردشگری و توریسم به یکی از بزرگترین صنایع در دنیا بدل شده است. بسیاری از افراد از سراسر دنیا به گردشگری می پردازند و گردش مالی فوق العاده ای را در این صنعت ایجاد می نمایند. گردش مالی این صنعت سیار وسعت دارد. با ورود به دنیای گردشگری می توان یکی از پردرآمد ترین مشاغل را برای خود انتخاب کنید. البته از یاد نبرید بسیاری از افراد دیگر نیز به این فکر بوده اند و تلاش داشته اند تا سهمی از این بازار وسیع برای خود داشته باشند. شما می بایست با جمع کثیری از افراد رقابت کنید. پس برای اینکه بتوان از دیگران سبقت گرفت و خود را سرآمد کرد در این صنعت، برندسازی Branding را به صورت حرفه ای انجام داد. برندسازی گردشگری نیاز به دقت فراوانی دارد. برند سازی و بازاریابی گردشگری در سراسر جهان در حال تغییر است. این تغییر به صورت مستمر و دائم صورت می گیرد. رقابت برای بازدید کنندگان بین کسب و کارها، در شهرها و کشورهای مختلف هر روز شدت بیشتری پیدا می کند و هریک از آژانس های گردشگری در صدد رشد و کسب مزایای اقتصادی بیشتری هستند. بنابراین باید با استفاده از اصول برندسازی، دلایل کافی برای گردشگران برای استفاده از خدمات گردشگری خود ایجاد کنید.برای رسیدن به موفقیت در حوزه گردشگری و برنسازی مناسب باید به توانمندی های خود و منطقه ای که در آن زندگی می کنید توجه ویژه کنید.
برندسازی خدماتی

شرکت های خدماتی با انواع خدمات منخ=حصربفردی که ارائه می کنند می توانند به یک منبع کسب درآمد عالی برای صاحبان خود بدل شوند. موفقیت در این زمینه نیاز به پیروی از قوانین برندسازی ست. برای اینکه به یک برندسازی خدماتی موفق دست یافت باید به این موارد دقت کرد: غیر ملموس بودن، پیچیدگی، ناهماهنگی و تعامل با مصرف کننده در زمان واقعی از چالش های متداول و منحصر به فرد برندینگ در مورد خدمات هستند. مخاطبان و کاربرانی که از خدمات شما بهره مند می شوند بسیار ارزشمند می باشند و بایستی آن ها را به خوبی بشناسید. کسب و کارهای خدماتی عموما به موقعیت های پیچیده و تلفیقی از چند نیاز مشتری می پردازند. در برندسازی خدمات، برندینگ سنتی که تلفیقی از تجارب مصرف کننده و تبلیغات دهان به دهان است، حائز اهمیت است.

چگونگی برندسازی

برای دانستن اینکه چگونگی برندسازی چیست به یک مرور اطلاعات می پردازیم. تا به اینجای کار بیان کردیم که برند در واقع واژه، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که تصویری متمایز از محصولات شما نسبت به محصولات رقبا می‌ سازد یا دسته ای از ویژگی ‌هایی است که یک سازمان را از سازمان دیگر متمایز می‌ کند. همین تمایز است که باعث درآمد بیشتر یک کسب و کار می گردد. به زبان ساده برند قولی است که به مشتریان تان خواهید داد و به آن‌ ها خواهید گفت که انتظار چه نوع محصولات و خدماتی را از شما داشته باشند. این خدمات را شما به صورت انحصاری عرضه می کنید و بس. بنابراین برند فقط ویژگی جسمی نیست بلکه احساساتی را که مصرف‌ کنندگان نسبت به شرکت یا محصول دارند نیز می ‌باشد. این ترکیب از نشانه‌ های جسمی و عاطفی هنگامی ایجاد خواهد شد که در معرض نام، لوگو، هویت بصری یا حتی پیام ابلاغ شده قرار گیرد. اگر کسب و کار شما هنوز یک برند مشخص ندارد، یا تمایل دارید دوباره آن را معرفی کنید، به چند نکته مهم برندینگ که در ادامه ذکر می شود توجه کنید.

اصغر عبدلی

اصغر عبدلی

خودکار کردن فرآیند بازاریابی
آشنایی با تکنولوژی روز برای تمامی افراد فعال در حوزه بازار لازم است. دنیای تجارت و بیزینس امروز ابدا جایی برای افرادی ندارد که با تکنولوژی همراه نیستند نخواهد بود. اگر فردی با این حوزه آشنا نباشید خودبخود حذف خواهد شد. تلاش برای خودکار سازی فرآیندها در تمامی جوانب راهی سات برای اینکه بتوانید به کسب و کار تان رونق بخشید و به برندسازی موفق دست پیدا نمائید. بازاریابی و تله مارکتینگ را باید در دستور کار خود قرار دهید. تله مارکتینگ را به هیچ وجه فراموش نکنید. به بخش بازاریابی سازمان تان بسیار دقت کنید. علاوه بر این، خودکار سازی روند ها هم دقت و سرعت انجام آنها را بالا تر می برد و هم وقت کارکنان را برای پرداختن به وظایف دیگر باز می کند. برای بهینه سازی روند بازاریابی خود و خودکار سازی فرآیند ها از نرم افزار CRM استفاده کنید. به این وسیله می تواند به موفقیت دست پیدا نمائید.
ارتباط داشتن با رقبا

رقبای شما می توانند کمک کننده باشند برای برندسازی موفق کسب و کار تان. باید به خوبی رقبای تان را بشناسید. برای رسیدن به این مهم می بایست ایشان را به خوبی بشناسید و نقاط ضعف و قوت شان را بدانید. پس از همکاری با رقبای خود هراس نداشته باشید. با مشاغل و برندهای هم جهت، رویداد های مشترک برگزار کنید و با هم ملاقات و همفکری داشته باشید. مسلما با همفکری ای که از ایشان می گیرید می توانید بسیاری از موانع را ساده تر پشت سر گذارید.
رفتار دوستانه و صادقانه
به تمامی روش های بازاریابی دقت نموده و تلاش کنید بهترین راه را انتخاب کنید. برگزیدن راه مناسب بسیار تعیین کننده است. بازاریابی تلفنی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی حضوری را می توان به خوبی در دستور کار قرار داد. مهم این است که رابطه ای دوستانه و صادقانه با گروه هدف خود داشته باشید. به این نکته توجه کنید که باید روش های بازاریابی خود را شخصی تر و دوستانه تر کنید. یک راه عالی برای انجام این کار از طریق ایمیل است. از گفتگو با مشتریان خود نترسید و آنها را دوست خود بدانید. رفتار دوستانه یکی از مهم ترین نکات روانشناسی فروش است که در بهبود وجه برند شرکت نیز بسیار مؤثر است. از روانشناسان و کارشناسان خبره بهره گیری کنید.
بهره گیری از شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی را یکی از بهترین راه ها برای برندسازی حرفه ای در نظر بگیرید. شبکه های اجتماعی می توانند به یکی از شعبات فروشگاه، شرکت، و کسب و کار تان بدل شود. انواع شبکه های اجتماعی امروزه به عنوان برگ برنده صاحبان کسب و کار به شمار می روند. تلاش کنید بیشترین استفاده را از این شبکه ها داشته باشید. البته از یاد نبرید که به شبکه های اجتماعی تنها به عنوان راهی برای گسترش سریع نام تجاری خود فکر نکنید. سعی کنید ارتباطات واقعی بر قرار کنید. با استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی مختلف، برندسازی را معنای جدیدی ببخشائید.
پرسش از مشتریان
شناخت مشتریان و خواسته های شان را حتما در دستور کار خود قرار دهید. از یاد نبرید که مشتریان می توانند آینده کسب و کار تان را تضمین کنند. پس آگاهی از خواسته های این گروه است که می تواند متضمن موفقیت رد کسب و کار تان به شمار رود برندسازی را به صورت حرفه ای انجام دهید تا قله های موفقیت در کسب و کار را فتح نمائید. ای یاد نبرید که بسیار مهم است که در مورد مشتریان خود تحقیق کنید و لازم است انواع بازخورد، هم خوب و هم بد را پذیرا باشید. از بازخورد های منفی نکات زیادی خواهید آموخت.
توجه به رنگ ها

رنگ‌ هایی که خودمان را با آن احاطه کرده‌ ایم می ‌تواند بر روحیه ما تأثیر بگذارند، سطح انرژی ما را تغییر دهد، خاطراتی را به یادمان بیاورد و حتی بر تصمیمات ما تأثیرگذار باشد. همانطور که می ‌توانید تصور کنید، رنگ در درک مردم نسبت به نام تجاری و برند شما نیز نقش مهمی ایفا می ‌کند. رنگ ها می توانند بیان کننده احساسات و طرز فکر شما باشند. رنگ می تواند نشان دهد شما در کسب و کار تان به چه می اندیشید. حساس بودن در انتخاب رنگ می تواند بسیار کمک کننده باشد. توصیه کارشناسان هلدینگ نگاه آریایی این است که در مورد استفاده از رنگ ها حساس باشید و مطمئن شوید که رنگی هایی که انتخاب می کنید خط مشی کسب و کار شما را به خوبی انتقال می دهند. انتخاب رنگ برند بستگی به فاکتور های زیادی دارد و یکی از مهم ترین آن ها، حوزه ای است که شرکت شما در آن فعالیت می کند. برای مثال رنگ برند اکثر کمپانی های برتر حوزه تکنولوژی (مانند فیسبوک، توئیتر، و ...) آبی است. برای انتخاب رنگ برند معمولا بهتر است یک رنگ اصلی، یک رنگ فرعی و یک رنگ خنثی را مد نظر قرار دهید. از هنر یک گرافیست خبره بهره گیری نمائید. بسیاری از برند های به نام دنیا دارای یک امضاء ویژه درباره رنگ ‌های خود هستند که باعث می‌ شود به راحتی قابل تشخیص باشند. در انتها بیان می کنیم که هر رنگ پیام متفاوتی به بیننده ارسال می‌کند. بنابراین با شناخت روانشناسی رنگ ‌ها می ‌توانیم رنگی برای برندمان انتخاب کنیم که پیام مورد نظر مان را به مخاطب انتقال دهد.
اوریجینال بودن

روانشانیان بر این عقیده اند که برای اوریجینال بودن فقط باید تلاش کنید خود تان باشید! اولین قدم برای آنکه خود واقعی تان باشید یا به عبارتی اصیل بودن را بیاموزید، این است که بتوانید به شناخت کافی از خود و خودشناسی دست پیدا کنید. ریشه بسیاری از تعارضات و تناقضات انسان‌ ها در زندگی روزمره به عدم خودشناسی برمی گردد. خودشناسی می تواند در امور مختلف به شما کمک کند. مشکل در روابط عاطفی، شغل، تحصیل و حرفه مناسب در واقع ناشی از این است که اطلاع ندارید چه کسی هستید و چه چیزی را طلب می کنید. دیگران از قبل جای خود را کسب کرده اند، پس سعی نکنید مثل دیگران باشید. هر انسانی منحصر به فرد و دارای توانایی‌ های مخصوص به خود است. پس هرگز خود را با دیگران مقایسه نکنید. این امر بسیار مخرب و خطرآفرین است. می‌ توانید با کمک یک روانشناس شخصیت، ابتدا شاکله وجودی خود و نقاط ضعف و قوت خود را تحلیل کرده و سپس برای گام برداشتن در مسیر ثبات قدم بردارید. در زمینه کسب و کار نیز روال بر همین منوال است. تلاش نکنید به مانند سایر فروشگاه ها عمل کنید و به تقلیدِ صِرف از آن ها بپردازید. تقلید تا جایی مناسب است که شما را از خودِ واقعی تان دور نکند. از تقلید کردن کورکورانه به شدت بپرهیزید. توجه کنید که برندسازی کسب و کار تان نیاز دارید تا خود واقعی تان را به خوبی شناخته و به دیگران معرفی نمائید.
پاسخگو بودن

پاسخگو بودن به هنگام ایجاد بحران می تواند تصویری خوب از شما در ذهن مشتریان ایجاد کند. پاسخگوی مشتریان و کاربران خود باشید. یک برند تجاری موفق به معنای داشتن یک لوگوی زیبا نیست. نحوه ارائه خدمات و پاسخگو بودن به مشتریان نیز بخشی از برند سازی Branding است. مبحث خدمات مشتریان در برندینگ و برندسازی اهمیت دارد و داشتن یک نرم افزار خدمات مشتریان و سیستم تیکتینگ در این زمینه کمک شایانی برای هر کسب و کار خواهد بود. توجه به پشتیبانی در کسب و کار ثابت کرده است که می تواند گروه هدف تان را به خوبی به شما جذب کند و از اشتباهات سهوی شرکت تان گذر کند. تلاش کنید تا حد امکان پاسخگویی را با بالاترین کیفیت انجام دهید. پاسخگو بودن می توان اعتماد ساز باشد و بسیار با ارزش.

اشتباهات مرسوم در برندسازی

برندینگ نیز به مانند بسیاری از امور دیگر که در حال اجرا ست می تواند با انجام یکسری اشتباهات به قهقرا رود و مدیران یک شرکت را با ورشکستگی مواجه کند. در این قسمت از مقاله تلاش داریم تا اشتباهات مرسوم در برندسازی را برای شما عزیزان برشمریم. این اشتباهات عبارتند از:

اصغر عبدلی

اصغر عبدلی

دور شدن از عوامل موفقیت کسب و کار
ابدا فاصله نگیرید از عوامل موفقیت تان در کسب و کار. اگر به بازطراحی برند خود فکر می‌ کنید، زیاد از چیزی که در ابتدا دلیل موفقیت و نقطه تمایز شما بوده فاصله نگیرید. چرا که مخاطبان کنونی شما باید بتوانند پس از طراحی مجدد هم برندتان را تشخیص بدهند، در غیر این صورت از دست رفتن مشتریان وفادار شما دور از ذهن نخواهد بود. دور نشوید از آنچه بوده اید و تلاش کرده اید تا به آن دست یابید. بنابراین ارزش‌ها و تصویر اصلی برند خود را در همه طرح‌های جدید حفظ کنید. با بهره گیری از بیزینس پلن و مارکتینگ پلن می توانید یک مسیر کلی را برای کسب و کار تان تصور کنید و از مسیر اصلی خارج نشوید.
پرهیز نکردن از مبهم بودن و کلیشه ای بودن

ایهام در سخن گفتن می تواند یک رابطه انسانی یا کسب و کار تجاری را به ورطه نابودی بکشاند! در کسب و کار خود حتما از مبهم بودن تبلیغات تان بپرهیزید و با گروه هدف خود به صورت واضح و روشن سخن بگوئید. بسیاری از برندها قربانی روش ‌ها و متن ‌هایی می ‌شوند که ابهام دارند، افراطی به نظر می ‌رسند، یا اینکه تصویر دقیق و متمایزی از برند را برای مخاطب ترسیم نمی ‌کنند. این ابهام در ارسال پیام بسیار مخرب و زیان بار می باشد. برای متمایز ساختن برند به نحوی که متفاوت از رقبا به نظر برسد نمی ‌توانید به کلیشه ‌های رایجی که همه از آن ‌ها استفاده می‌ کنند تکیه کنید بلکه باید عامل منحصر به فرد بودن تان را پیدا کنید و روی همان تمرکز کنید. علاوه بر این، افراط هم چیز مطلوبی نیست. از افراط شدیده دوری کنید. به‌ عنوان مثال، اگر محصول شما واقعا چیز فوق ‌العاده خاصی نیست، نباید از الفاظی مثل انقلابی یا تحولی نوین استفاده کنید. ضرر خواهد رساند استفاده از این واژه ها. در عوض به سراغ واژگانی بروید که دقیق و منحصر به فرد هستند. در هنگام نوشتن هرگونه متن برای برندینگ کسب ‌و کار خود (در صورتی که نمی‌ توانید از یک فرد حرفه‌ای برای این کار کمک بگیرید) از این قاعده بازاریابی و فروش استفاده کنید: روی منافع تمرکز کنید، نه ویژگی‌ها. بهره گیری از فردی که توان نوشتاری خوبی دارد می تواند بسیار مؤثر باشد.
هماهنگ نبودن تمامی پلتفرم ها

اولین قانون برای ایجاد یک برند قوی، انسجام و هماهنگی است. برای کسب و کار خود به تدوین راهنمای سبک برند اقدام کنید. راهنمای سبک برند دستورالعمل ساده‌ای است که سبک مطلوب فونت ‌ها، رنگ ‌ها، تصاویر، لوگو و سایر آیتم ‌های دیداری را مشخص می ‌کند. یک راهنمای سبک کامل از این هم فراتر می‌ رود و برای مواردی همچون ارزش ‌های برند، لحن و آیتم ‌های نوشتاری آن نیز استانداردهایی را تعیین می ‌کند. با داشتن این راهنمای سبک و پیروی از آن، انسجام و هماهنگی در همه موقعیت ‌هایی که برند شما در آن‌ها ظاهر می ‌شود تضمین خواهد شد. ارائه یک هویت منسجم برای مشتری اعتماد آفرین است و تصویر بهتری را در مدت زمان کوتاه ‌تری در ذهن وی شکل می‌ دهد. شرکتی که اصل یکپارچگی و انسجام را رعایت نمی‌ کند، در نهایت غیرحرفه‌ای، آشفته و حتی غیرقابل اعتماد به نظر خواهد رسید. اولین گام در ایجاد هماهنگی، هماهنگ ‌سازی تمامی آیتم ‌های تصویری و بصری برند شرکت در همه پلتفرم‌ ها و مکان‌ ها (‌سایت، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات، موارد چاپی و ...) است. می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل کنید و در این باره اطلاعاتی را کسب کنید.
نگرش محلی (لوکال) داشتن

نگرش به هنگام برند سای بسیار حائز اهمیت است. دوراندیش باشید و به دور دست ها بنگرید. در هنگام تدوین راه های برندینگ، جهانی بیاندیشید و فقط منطقه یا کشوری که در آن زندگی می‌ کنید را در نظر نگیرید. حتی اگر در حال حاضر در کشور های دیگر فعالیتی ندارید و فعلا برنامه ‌ای هم برای توسعه کسب ‌و کار در سایر نقاط جهان ندارید، شاید سهوا طرح یا پیامی را تنظیم کرده باشید که معنای خوبی در کشورها و به زبان‌های دیگر ندارد و بعدا بتواند برای شما مشکل ایجاد کند. این نکته ابدا دور از ذهن نیست. تلاش کنید دنیا را به صورت دهکده جهانی ببینید و به بهترین نحو ممکن برندسازی Branding را در دستور کار خود قرار دهید.
دور شدن از هویت اصلی کسب و کار

خودتان باشید و از اوریجینال بودن واهمه نداشته باشید. اوریجینال بودن یعنی اینکه خود تان باشید و بس. همین می تواند کفایت کند برای شما و کسب و کار تان. همگام ماندن با جدیدترین روندهای طراحی و برندینگ چیز بدی نیست، اما بین به‌ روز نگاه داشتن برند و آپدیت بودن با از دست دادن هویت آن به سبب دنباله روی از روند های جدید، تفاوت وجود دارد. این امر بسیار مذموم و ناپسند است حتی در روابط اجتماعی و انسانی. به خاطر داشته باشید که در درجه اول برند شما عموما حداقل در برابر چندین موج از روندهای جدید دوام خواهد آورد و منسوخ نمی‌شود. دوم نیز اینکه بسیاری از این روند ها موقتی بوده و با تکیه بر آن ‌ها فقط برای مدتی به ‌روز خواهید بود و خیلی زود باید به فکر تغییرات اساسی باشید. به‌ عنوان یک قانون کلی، از روندهای جدید طراحی الهام بگیرید، اما در برنامه ریزی برای بازطراحی‌ های کلی خود بیش از حد به آن‌ ها احساس وابستگی نداشته باشید.
استفاده نادرست از برند
از برند خود به درستی استفاده کنید.در دنیای برندینگ، قانون"هر چه بیشتر، بهتر" مصداق نخواهد داشت در دنیای امروز. این قاعده می تواند گمره کند شما را به عنوان یک مدیر یک سیستم یا سازمان. به عبارت دیگر، همیشه باید از نام و لوگوی شرکت محتاطانه و حتی کمتر استفاده کنید، بالاخص در مورد اسپانسر شدن، رویدادها و محصولاتی که بیشتر برای فروش به برند وابسته اند. هنگامی‌که برند خود را به چیزی الصاق می‌ کنید، آن چیز باید با ارزش‌ ها و هویت برند شما هماهنگ باشد، در غیر این صورت چیزی به جز آشفته کردن ذهن مخاطب و سلب اعتماد وی را در بر نخواهد داشت.


سخن پایانی

برندسازی در دنیای تجارت امروز از ملزوماتی ست که هر شرکت یا سازمان باید به درستی از آن بهره ببرد. قوانین برندسازی را باید در نظر داشت تا بهترین نتایج برای سازمان خاصل شود. با در دست داشتن بیزینس پلن، تدوین صحیح مارکتینگ پلن، و آگاهی نسبت به اینکه برندسازی چیست می توان امیدوار بود قله های موفقیت توسط مدیران شرکت ها فتح گردند. امروزه شرکت ها در دنیا برای متمایز کردن خود از رقبا و کسب سهم بازار بیشتر بر روی برندسازی خود تمرکز زیادی دارند و بودجه های قابل توجهی نیز صرف می کنند. برندینگ Branding به طور کلی به معنای خلق یک تجربه مشتریان خاص برای مشتریان کسب و کار است تا شرکت شما را در مقایسه با رقبا متمایز کند. برای برندسازی حرفه ای می توانید با تیم هلدینگ نگاه آریایی که با مدیریت آقای اصغر عبدلی، سال ها مشغول به فعالیت در حوزه مدیریت کسب و کار است می توانید خود را از رقبای تان فاصله بگیرید و مشتریان تان را با خدمات و محصولات تان به خوبی آشنا کنید.

اصغر عبدلی