advertise
  • info اصفهان - سیتی سنتر سپاهان شهر - طبقه ۳ - جنب روابط عمومی - دفتر نگاه کویر

اصول تله مارکتینگ

تله مارکتینگ حرفه ای

درآمد برای شرکن ه و سازمان ها بسیار حائز اهمیت بوده و هست. نجارت بسیار بی رحم بود است در طول تاریخ. پس باید به صورت حرفه ای عمل کرد تا به موفقید در کسب و کار امیدوار بود. موفقیت هر شرکت و یا سازمان برای رسیدن به مشتریان بیشتر و در پی آن دستیابی به درآمد روزافزون نیاز به انجام یکسری امور دارد که بتوان با اتکا به آن ها در مسیر پیشرفت قرار گرفت. بازاریابی حرفه ای را امروزه به عنوان یکی از اصلی ترین کارهایی در نظر می گیرند که متضمن کسب موفقیت در بازار کسب و کار می باشد. یکی از زیرشاخه های اصلی بازاریابی را با نام تله مارکتینگ یا بازاریابی تلفنی می شناسند. تله مارکتینگ Telemarketing یکی از اصلی ترین راه ها در تمامی کسب و کار ها ست تا بتوانند به رشد بیشتر دست پیدا کنند. زمانی که مدیر یک شرکت قصد کند تا ارتباط مؤثری با مشتریان قدیمی و یا گروه هدفی که هنوز به مشتری نشده اند برقرار کند، می بایست با دوراندیشی نسبت به راه اندازی یک تیم بازاریابی برای انجام تله مارکتینگ حرفه ای اقدام عاجل کند. اصول تله مارکتینگ را می توان یک به یک اجرا کرد تا نتایجی در خور توجه حاصل شود. در نظر داشته باشید که یک تیم یازاریاب تلفنی از چند کارشناس فروش تشکیل شده است که تمامی این افراد مجهز به نرم افزار شماره گیر اختصاصی تله مارکتینگ و CRM بهره گیری می نمایند. البته این موارد چندان عجیب نیست و امروزه تمامی بازاریابان تلفنی از این موارد بهره مند هستند. تله مارکتینگ حرفه ای در مدل فروش B۲B یکی از بهترین شیوه ها برای ایجاد و خلق فرصت برای فروش و افزایش درآمد به حساب می آید. اینجاست که می توان اذعان کرد بازاریابان حرفه ای و کارکشته به عنوان یک سرمایه بی انتها برای سازمان ها و شرکت ها به حساب خواهند آمد. در دنیای پر هیاهوی امروزی رقابت بر سر رسیدن به درآمد بیشتر بیش از پیش خودنمایی می کند و مدیران سازمان ها می بایست نسبت به آموزش اصول تله مارکتینگ به افراد جدید و حفظ بازاریابان قدیمی خود مبادرت ورزند تا به اهداف خود دست پیدا کنند. عموما تمامی تیم های بازاریابی حرفه ای با ایجاد یکسری استراتژی و راهکار های مختص به خود برای ارتباط بهتر با مشتریان، امور خود را مدیریت می نمایند. این استراتژی می تواند به خوبی مورد استفاده قرار گیرد تا سازمان از آن منتفع شود. در این راستا می توان اذعان کرد که اساسی ترین و بنیادی ترین راهبرد ایشان همواره پاسخگویی سریع و دقیق به نیاز مشتریان است تا شرکت به بالاترین میزان درآمد دست یابد. پاسخگویی به مشتریان می تواند اعنماد سازی را به همراه داشته باشد کخ نتیجه فوق العاده ای را در پی خواهد داشت. تیم هلدینگ نگاه آریایی به مدیریت جناب آقای اصغر عبدلی، تجربه بسیار مفیدی در زمینه ازائه راهکار ها برای موفق شدن در کسب و کار ارائه می دهد. مشاوره کسب و کار، بازاریابی و مارکتینگ، آموزش تله مارکتینگ حرفه ای، و تمامی مواردی که به راه اندازی و گسترش کسب و کار مربوط می شود را می توانید با مراجعه به تیم حرفه ای نگاه آریایی به دست آورید. با ما همراه باشید تا اطلاعاتی مفید در رابطه با اصول تله مارکتینگ (Telemarketing) به شما انتقال یابد.

اصغر عبدلی

اصغر عبدلی

نکاتی در مورد تله مارکتینگ

تله مارکتینگ (Telemarketing) تاریخچه ای طولاتی در تجارت دارد. شاید عجیب به نظر برسد ولیکن قدمت این حرفه به حدود یک قرن می رسد. به این نکته توجه کنید که تله مارکتینگ از شیوه های بازاریابی مستقیم به شمار می رود. در تله مارکتینگ Telemarketing ابتدا به ساکن با مشتریان تماس حاصل شده و در مرحله بعد تلاش می شود تا این گروه بالقوه را به مشتری حقیقی و بالفعل بدل نمود. در این مرحله باید به طرق مختلف مشتریان را راغب کرد تا به خرید محصولات و یا دریافت خدمات یک شرکت و یا سازمان مبادرت کنند. امروزه با حضور و گسترش روزافزون نقش اینترنت در زندگی انسان ها، بسیاری از بازاریابان در کلیه فعالیت های خود برای مارکتینگ، نقش تلفن را به کلی فراموش کرده اند و توجهی به بازاریتبی تلفنی ندارند. مسلما این کار درست نیست زیرا که تلفن کماکان می تواند به عنوان شیوه ای مؤثر برای فعالیت های بازاریابی مستقیم به حساب آید. کما اینکه در دنیای امروز بسیاری از بازاریابی ها به صورت تلفنی انجام می گیرد. ابدا نباید بازاریابی تلفنی را رها کرد و بلااستفاده گذاشت. بازاریابان حرفه ای و دوراندیش برای تبلیغ و فروش محصولات و معرفی خدمات شان، ترکیبی از رسانه ها را مورد استفاده قرار می دهند. ترکیب های رسانه ای کارآ و کاربردی عبارتند از: بازاریابی با ایمیل (ایمیل مارکتینگ)، وبینار (سمینار تحت وب)، تله مارکتینگ، و دریافت اعتبار با هر کلیک.

تماس سرد

تماس سرد در ابتدا می تواند به سان کابوسی وحشتناک برای بازاریابان آماتور به حساب آید! اما نباید به این مقوله به این صورت نگریست. تماس سرد را بسیاری از بازاریابان به خوبی می شناسند. به هنگامی که بازاریاب تلفنی با مشتریانی که می توانند به یک مشتری وفادار تبدیل شوند ولیکن هنوز با آن ها ارتباطی برقرار نشده است و در واقع برای اولین بار است که با ایشان تماس گرفته می شود، اصطلاحا یک تماس سرد برقرار گردیده است. عموما بازاریابان می توانند لیست این مشتریان را از طریق شرکت های مخابراتی و یا شرکت هایی که این خدمات را ارائه می کنند به دست آورند و استارت کار خود را با این افراد داشته باشند.

اصغر عبدلی

اصغر عبدلی

مراحل فروش از طریق تله مارکتینگ

_ مرحله اول یا شروع را می توان اصلی ترین و مهم ترین مرحله از کلیه مراحل فروش از طریق تله مارتینگ به حساب آورد. بازاریاب چنانچه نتواند اشتیاق لازم را در مشتری ایجاد کند، مسلما نمی تواند وارد مرحله بعدی فروش شود. پس می بایست به صورت حرفه ای به این امر مبادرت ورزد. در یک کلام می توان گفت که نحوه برقرار کردن ارتباط با مشتری، تعیین می کند که مرحله بعدی انجام خواهد گرفت یا خیر. پس با قدرت و دقت هر چه تمام تر باید وارد این مرحله شد. بازاریابان عموما در این مرحله با جملاتی مانند باید "در موردش فکر کنم"، "الان فرصت ندارم"، "ترجیح میدم زمان بیشتری رو برای فکر کردن داشته باشم"، "باید با شریک‌م مشورت کنم" و ... را از طرف مشتریان می شنوند. در تمامی منابع به این موارد اشاره شده است و ما نیز در هلدینگ نگاه آریایی به این موارد اشاره داشتیم تا شما عزیزان بدانید چه مواردی در این حین، شنیده می شود از سوی بازاریابان. نکته این است که بازاریاب تلفنی باید در اینجا بتواند مشتری را متقاعد کند تا با وی ادامه دهد در غیر اینصورت می بایست وی را از دور خارج کند و قید این مشتری را برای همیشه بزند!
_ مرحله دوم در واقع با گرفتن اطلاعات شخصی مشتریان آغاز می شود. مسلما با توجه به نوع فروش محصولات و یا ارائه خدمات، بازاریابان اطلاعات خاصی را از هر گروه از مشتریان دریافت خواهد کرد. هنر بازاریابان در این مرحله نیز خودنمایی می کند. کسب اطلاعات از مشتریان نیاز به توانایی بالایی دارد.
_ مرحله سوم را مرحله ارائه پیشنهاد به مشتری می نامیم. مسلما در این مرحله، بازاریابان دریافته اند که مشتری چه نیازی دارد، پس می بایست وی را متقاعد کرد که محصولات و یا خدمات ارائه شده از سازمان مربوطه، می تواند باری را از دوش او بردارد و مزایای بیشتری را برای‌ وی به همراه خواهد آورد. مسلما در این مرحله نیز بسیاری از مشتریان با "نه گفتن"، قصد قطع کردن تماس تلفنی را دارند. این مورد بار ها و بار ها دیده شده است و تمامی بازاریابان آن را تجربه کرده اند. بازاریاب تلفنی که قصد دارد در تله مارکتینگ فعالیت کند باید باتجربه عمل کند و با این "نه گفتن" ها میدان را خالی نکند! زیرا که این نه گفتن ها امری کاملا طبیعی و بدیهی است در فرآیند بازاریابی. یکی از اصول تله مارکتینگ این است که از شنیدن پاسخ سرد از مشتریان، مأیوس نشد و ادامه داد تا بتوان آن ها را به دریافت خدمات راغب نمود.
_ مرحله آخر، قطعی کردن فروش محصول است. جذاب ترین و لذت بخش ترین لحظه برای بازاریابان در این مرحله تنفاق خواهد افتاد. این مرحله مخصوص مشتریان بالقوه ای است که تا درصد بالایی در مورد مفید و مورد استفاده بودن کالا یا خدمات شما متقاعد شده اند. با این حال، در مورد آنهایی که زمان های دقیق تری را برای ملاقات با شما یا پیگیری پیشنهادتان تعیین می کنند، بیشتر وقت بگذارید و برای آنها اولویت قائل شوید. زیرا که این افراد بسیار منظم هستند و می بایست به آن ها توجهی ویژه داشت. در عین حال، در دفتر خود ثبت کنید که از بین تماس هایی که داشته اید، چند مورد از آنها تا مرحله دوم، سوم و بخصوص مرحله چهارم رسیده اند. با این اعداد و آمارهای ثبتی، می توانید عملکرد خود را در کلیه مراحل فروش ارزیابی کنید.


سخن پایانی

در پایان این مقاله مجددا متذکر می شویم که بازاریابی تلفنی یکی از روش ‌های اولیه و ابتدایی برای معرفی محصولات و خدمات است تا بازاریابان بتوانند سرنخ‌ ها و مشتریان بالقوه را جذب کنند. بیان کردیم که با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از پیدایش بازاریابی تلفنی می‌گذرد، بسیاری از بازاریابان قدرت آن را دست کم می‌ گیرند و حتی فکر می‌ کنند عمر این نوع بازاریابی به پایان رسیده است در حالی که ابدا این‌ گونه نیست. این دید نسبت به بازاریابی تلفنی کاملا اشتباه است. بازاریابی تلفنی با توجه به دسترسی راحت به تلفن و مقرون به‌ صرفه بودن تماس تلفنی، همچنان از قدرت و اهمیت زیادی برخوردار است و سبب می گردد تا بتوان به آن به نحوی نگریست که برازنده آن باشد. هلدینگ نگاه آریایی در خدمت شماست تا در زمینه تله مارکتینگ (Telemarketing)، مشاوره کسب و کار، برندسازی و ... خدماتی خاص را ارائه دهد. پیشرفت در زمینه کسب و کار تان را با هلدینگ نگاه آریایی تجربه نمائید.

اصغر عبدلی

یکی از اساسی ترین نکاتی را که می بایست در این روز ها از قرن حاضر به آن توجه داشت این است که به روح خویش نظری دیگر انداخته شود و آن را دریابیم زیرا که نیازمند توجه است و پالایش. یکی از مواردی که خواهد توانست کمک شایان توجهی کند به تمامی افراد تا بتوانند خویشتن را رها کنند از آشفته بازار کنونی این است که پناه برد به طبیعت. طبیعت را نمی توان به دست آورد در این زمانه. پس می توان با خرید گیاه آپارتمانی در اصفهان به آنچه نیاز است دست پیدا نمود. نکته را بدانید که خرید گل آپارتمانی در اصفهان راهی ست برای شما تا بتوانید روح خویش را به آسایش و آرامش، نزدیک تر نمائید. نباید فراموش کرد که برگزیدن بهترین فروشگاه گل و گیاه آپارتمانی در اصفهان بسبار اهمیت خواهد داشت. بازار گل و گیاه آپارتمانی در اصفهان را می توان در دنیای وب پیدا کرد به سادگی. فقط بایست دقت داشت و اعتماد نمود به این بازار فروش گل و گیاه در اصفهان تا بهترین ها را به کف آورید. ارسطو و دیگر فلاسفه را از یاد می بریم تا بتوانیم ذهن خویش را اندکی آرامش هدیه دهیم به خوبی. رنج یعنی خورشید. رنج یعنی امکان. رنج یعنی فلسفه. پس برویم به سراغ بهترین هایی که می توان به آن دست یازید. نباید ترسید دیگر از آل. ترسی از غول و هل و سل نیز دیگر در میان نخواهد بود. با اندکی تفحص می توان بهترین فروشگاه آنلاین گل ارزان در اصفهان را یافت. تفسیر و تعبیر را از یاد باید برد تا درآمد به دنیایی بی درد.