advertise
  • info اصفهان - سیتی سنتر سپاهان شهر - طبقه ۳ - جنب روابط عمومی - دفتر نگاه کویر

مشاور کسب و کار کیست

اهمیت حضور مشاور کسب و کار در سازمان ها

بی مقدمه و به صریح ترین شکل ممکن می توان گفت که اگر می خواهید در کسب و کار تان موفق بباشید باید از مشاوره کسب و کار بهره بگیرید. اما سؤال این است که مشاور کسب و کار کیست و چه خدماتی را ارائه می کند؟ این نکته بسیار اهمیت دارد که به استخدام درآرودن فردی به نام مشاور کسب و کار در بهبود عملکرد سازمان و رسیدن به موفقیت کمک شایان توجهی خواهد کرد. کاری که مشاور انجام می دهد این است که به مدیران کسب و کار کمک می کند تا به خوبی از چالش ها گذر کنند و به بهبود عملکر سازمان و افزایش درآمد امیدوار شوند. البته مشاور کسب و کار می بایست از تجربه کافی برخوردار باشد و کارنامه ای قابل قبول در شرکت های قبلی داشته باشد تا بتوان به کار وی اعتماد داشت. هلدینگ نگاه آرایی به مدیریت اصغر عبدلی در خدمت شما ست تا در مشاوره کسب و کار راهکار هایی را ارائه دهد تا در شروع یک حرفه به شما کمک کند. نگاه آریایی می تواند در مورد تمامی مشاغل اینترنتی و آنالوگ بهترین راهکارها را پیشنهاد دهد. کارشناسان نگاه آریایی معتقدند هر اندازه مدیر یک کسب و کار یا صاحب یک تجارت، برای رشد و توسعه شرکت خود سخت کار کند، ممکن است زمانی فرا برسد که به کمک خارجی نیاز باشد. این امر برای بسیاری از مدیران درجه یک در سراسر جهان پیش خواهد آمد. یک مشاور کسب و کار در زمینه های مختلف برنامه ریزی، استراتژی و حل مشکلات با مشتریان همکاری می کند و راهکارهایی ارائه می دهد که بسیار کارآ هستند. همچنین یک مشاور کسب و کار می تواند اطلاعات و راهنمایی را برای کمک به مدیران ارشد در بهبود مهارت های تجاری در صنعت منحصر به فرد خود، فراهم کند تا بتوانند مسیر خود را به درستی مشخص نموده و راه موفقیت را در پیش گیرند. مشاوران کسب و کار برای کمک به سازمان ها در بهبود عملکرد و کارآیی شان، مشاوره مدیریت ارائه می دهند. این متخصصان ضمن تجزیه و تحلیل مشاغل و ایجاد راه حل مناسب برای گذار از مشکلات، در عین حال به شرکت ها در رسیدن به اهداف شان کمک بسیار زیادی می کنند. صاحبان مشاغل و مدیران سازمان ها برای ایجاد راهکارهای نو در موفقیت سیتم های تجاری خود باید به اهمیت استخدام مشاور کسب و کار، در صورت نیاز به کمک در مسیر انتخابی خود یا کاتالیزوری برای تغییر در شرکت های خود توجه کنند. امروزه اهمیت حضور مشاور کسب و کار در سازمان ها بر هیچ کس پوشیده نیست. با ما همراه باشید تا در این باره نکاتی را متذکر شویم.

اصغر عبدلی

اصغر عبدلی

دلایل استخدام مشاور کسب و کار

بسیاری از صاحبان کسب و کار پس از آزمون و خطاهایی که در کار انجام می دهند بر این امر اذعان می کنند که برای گذار از مشکلاتی ناخواسته که به مرور زمان پیش می آید و اجتناب از بیراه رفتن نیاز است تا با مشاورین حرفه ای به بحث و تبادل نظر بنشینند و راهکار های مختلف برای رسیدن به موفقیت بیشتر را بررسی نمایند. این مدیران با آگاهی کامل نسبت به خدمات مشاوره کسب و کار روی خوش نشان می دهند تا تمامی موانع و چالش های کسب و کار شان را بشناسند. لازم به ذکر است که مشاوره کسب و کار در زمینه ‌های متنوعی همچون سیستم‌ سازی، بهینه‌سازی عملکرد، کار تیمی به صورت کاملا حرفه ای، مدیریت تغییر، افزایش آمار فروش و سودآوری بیشتر، برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبان و رقبا، نحوه صحیح تفویض اختیار در امور جاری، برندینگ و برندسازی و اعتمادسازی به مدیران و صاحبان کسب و کار کمک می‌ کند. دلایل استخدام مشاور کسب و کار را می توان بررسی نمود تا دریافت که اهمیت حضور مشاور کسب و کار در سازمان ها چه میزان است.
به صورت دقیق تر می توان گفت که مشاور کسب و کار به مدیران شرکت ها و سازمان ها کمک می کنند تا تمامی چالش های پیش آمده را به فرصت های طلایی تبدیل کنند. همینطور این مشاوران می توانند با راهنمایی های خود به مدیران کمک می کنند تا کارمندانی مسئولیت پذیر را استخدام و پرورش دهند. کارمندان را می توان یکی از منابع خاص درآمد زایی در نظر داشت. منابع انسانی متعد و متخصص برای یک شرکت می توانند به مثابه سرمایه ای لایزال باشند. با حضور مشاور کسب و کار در یک سیستم می توان امیدوار بود که درک درستی از گروه های هدف به وجود آید و زیرساخت های مناسبی را برای کسب و کار ایجاد نمود. پرداختن به گروه های هدف و دریافت خواسته های آن ها تضمین کننده موفقیت در کسب و کار خواهد بود. مشاور کسب و کار به مدیران گوشزد خواهد کرد که می بایست کاملا به روز باشند و با پیشرفت فناوری های مختلف همگام گردند. یکی دیگر از مزایای حضور مشاور کسب و کار در سیستم این است که مدیران می توانند به شناسایی درست از دارایی ها و سرمایه های پنهان شان اقدام نمایند و ریسک ها و هزینه های شان را تا حد امکان کاهش دهند. این کاهش ریسک به معنی مواجه نشدن با خطراتی ست که می توان از آن ها جلوگیری به عمل آورد. حضور این مشاوران سبب می شود تا بازدهی و بهره وری تمامی کارکنان یک شرکت به طرز اعجاب آوری بالاتر رود. مشاور کسب و کار به مدیران کمک می کنند تا مشکلات عدیده ی موجود در سیستم را پیش از حاد شدن و آسیب رساندن شناسایی و نسبت به رفع آن ها برنامه ریزی نمایند. برنامه ریزی بری گذار از بحران ها را نیز می توان به مشاوران سپرد و بهترین نایج را به دست آورد. حضور یک مشاور در کنار مدیر کسب و کار سبب می شود تا وی اعتماد به نفس بیشتری برای گام نهادن در کارهای جدید داشته باشد.

مشاور کسب و کار به مثابه ناظری دلسوز

افراد دلسوز در جامعه کنونی بسیار انگشت شمار هستند. مشاوران جدا از اینکه هزینه ای را به عنوان حق مشاوره دریافت می کنند، افرادی دلسوز هستند بری یک سازمان. حال، خود را در قامت یک مدیر در نظر بگیرید. به این نکته جالب دقت کنید که پاره ای مواقع به عنوان صاحب یک کسب و کار به یک همراه نیاز دارید که صادقانه و بدون ترس از خشم شما یا اخراج شدن اشتباهات تان را به شما گوشزد کند، موفقیت و پیروزی شما را ببیند و تشویق تان کند و از این پیروزی لذت ببرد، به شما انگیزه و اطمینان دهد. شما را تشویق کند تا اقدام کنید. منابعی غنی و پربار در اختیارتان قرار دهد تا به سرمنزل مقصود برسید. شبکه ارتباطات شما را گسترده کند. شما را به چالش بکشاند و اجازه ندهد محدودیت ‌هایی که برای خودتان قائل شده‌ اید و از آن ها بی خبر هم هستید، راه موفقیت تان را سد کنند. وقتی ایده خوبی به ذهنتان خطور کرده و به دنبال تصدیق هستید، به شما بگوید ایده فوق‌ العاده‌ای است و می توانید به خود ببالید از این ایده پروری. یا ایده خوبی است اما باید جوانب امر را با دقت بسنجید چرا که راه دشواری برای رسیدن به هدفت در پیش دارید و در صورت شکست نیز راهکار هایی را پیش روی تان قرار دهد. در یک کلام، این‌ موارد به صورت مشخص، همان کارهایی هستند که یک مشاور کسب و کار برای مدیران سازمان ها انجام خواهد داد.

اصغر عبدلی

اصغر عبدلی
سخن پایانی

در انتهای این مقاله به مدیران کسب و کار های مختلف گوشزد می کنیم که در انتخاب و استخدام مشاور کسب و کار بسیار دقت کنند. به این نکته توجه کنید که با توجه به نقش بسیار مهم و حساس مشاوره کسب و کار در موفقیت یک کسب و کار باید در انتخاب چنین فردی دقت و وسواس زیادی به خرج دهید. باید با دقت فراوان و با صبر و حوصله تحقیق کنید، نظر مراجعین قبلی را جویا شوید، پروژه‌های پیشین را بررسی کنید و در نهایت فرد شایسته، متخصص و با تجربه را انتخاب کنید. تیم تخصصی نگاه آریایی بر آن است تا بهترین خدمات در زمینه بازاریابی، برند سازی، دیجیتال مارکتینگ، مدیریت کسب و کار، و ... را با بالاترین کیفیت ممکن تقدیم حضور شما عزیزان کند.

فرم ثبت درخواست


اصغر عبدلی اصغر عبدلی
اصغر عبدلی