advertise
  • info اصفهان - سیتی سنتر سپاهان شهر - طبقه ۳ - جنب روابط عمومی - دفتر نگاه کویر

مشاوره مدیریت کسب و کار

دنیای مدرن و مشاوره کسب و کار

هر چه دنیا پیشرفته تر می شود مسلما نمی توان انتظار داشت که یک فرد دارای تخصص های بسیار زیادی باشد و بتواند به سادگی تمامی نیاز های خود را برآورده سازد. اینگونه می توان بیان کرد که تخصص در تمامی زمینه ها برای انسان در دنیای امروز در تمامی زمینه ها ابدا امکانپذیر نیست. از طرفی نیز نمی توان در مسیر پیشرفت قرار گرفت بدون اینکه تخصص لازم را داشت. اینجا ست که مشاوره گرفتن و اهمیت مشاورت خودنمایی می کند. تمامی کسانی که به کسب و کار خود اهمیت می دهند به خوبی می دانند که نیاز است تا از سایر رقبا پیشی گرفت تا سرآمد شد در راهی که در آن گام گذاشته اند. کارشناسان معتقدند برای رسیدن به ثبات و آرامش نسبی در کارها می بایست از متخصصان و مشاوران مجرب بهره گیری کرد. هر نمونه از کسب و کارهای که در ذهن بیاورید از رده بندی و چارت مخصوص به خود تشکیل شده اند و زیرگروه های مختلفی را شامل می شوند. مدیران موفق در کسب و کارهای توفیق یافته به خوبی دریافته اند که استفاده از افراد حرفه ای و مجرب می تواند رونق بسیار خوبی را به کسب و کار ایشان ببخشد و موفقیت دائمی را به ارمغان آرود برای ایشان. یکی از بخش های مهم در هر تجارت که وجود آن متضمن موفقیت و پیشرفت است بخش مشاوره کسب و کار می باشد. مشاوران کسب و کار در شرکت های مختلف می توانند با شناسایی موانع موجود، بهترین راهکارها را برای گذار از مشکلات ارائه دهند. راه اندازی یک کسب و کار در جای خود چندان مشکلی ندارد ولیکن موفقیت در مسیر نیاز به تمهیداتی دارد که بهترین نتایج حاصل گردد. کند شدن مسر پیشرت و یا بدتر از آن، عدم توان حرکت رو به جلو موجب زوال یک سازمان و سیستم خواهد شد. در اینجا یک مشاور کارکشته می تواند راه گشا و نجات دهنده باشد. تیم تخصصی نگاه آریایی به مدیریت آقای عبدلی با سال ها تجربه در زمینه مشاوره کسب و کار، مارکتینگ، بازریابی و ... در خدمت شما عزیزان است تا بهترین راهکار ها را برای شازمان تان ارائه دهند. کارشناسان تیم نگاه آریایی معتقند مشاوره کسب و کار، مسیر پیشرفت تجارت را برای شما فراهم خواهد آورد. تجربه ای که مشاوران کسب و کار از آن بهره مند هستند می تواند سبب می شود تا ایشان هموارترین و درست ترین مسیر را پیشنهاد دهند. اگر می خواهید در مسیر بازرگانی و تجارت به قله های موفقیت نزدیک تر شوید حتما از مشاوران خبره بهره گیری کنید. با تیم نگاه آریایی همراه باشید تا در مورد مشاوره مدیریت کسب و کار بیشتر بدانید.

اصغر عبدلی
اصغر عبدلی

مشاوره کسب و کار را بهتر بشناسیم

مشاوره کسب و کار در واقع حرفه و پیشه ای است که به مدیران مختلف در زمینه های شغلی گوناگون کمک می کند که تغییرات مثبتی را در کار شان ایجاد کنند و بتوانند بر مشکلات شان فائق آیند. نکته اینجا ست که در مشاوره کسب و کار شما می‌ توان از تجربه، دانش و تخصص فردی بع خوبی بهره گیری کرد که با فراز و نشیب‌ های اداره کردن یک کسب و کار کاملا آشنایی دارد و توان شناخت راهکارهای فرار از مشکلات را می داند و در توانش است که به سامان رساند مسئولیت هایی که بر دوش وی گذارده می شود را. به نظر کارشناسان امر، باید مشاور کسب و کار را در اولین گام یک تحلیل گر و آنالیزور دانست که با نگاهی دقیق و صحیح به تجزیه و تحلیل یک سازمان می پردازد. مشاور کسب و کار ابتدا بخش های مختلف یک سیستم مانند مدیریت، فروش، بازاریابی، مالی، اجرایی، منابع انسانی، و ... را از نظر می گذارند تا بتواند دقیق ترین و راهگشا ترین پیشنهاد ها را ارائه دهد. کارشناسان تیم نگاه آریایی بر این باورند که موفقیت مشاوره کسب و کار در گروی رسیدن به درک عمیق و شناخت صحیح از یک سازمان است. برای رسیدن به این مهم، مشاور کسب و کار با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و تمامی کارکنان شرکت جلساتی را برگذار می کند تا جایگاه، مسئولیت‌ها و وظایف هر یک از آن‌ ها را به دقت بررسی کند و تشخیص دهد کسب و کار در حال حاضر در چه موقعیتی قرار دارد و برای بهبود شرایط آن چه تمهیداتی را می بایست اندیشید.


تا اینجای امر دریافتیم که مشاوره کسب و کار تا چه حد می تواند کارساز باشد برای راهیابی به جمع انسان های موفق در کسب و کار. حال بیائید تا گام بعدی را مورد بررسی قرار دهیم. گام بعدی که باید به آن توجه داشت این است که در مشاوره کسب و کار مواردی مهم مانند عملکرد سیستماتیک، انعطاف‌ پذیری سازمان و نیاز به حضور نیروهای متخصص و متعهد بررسی می‌ شود. سپس این بینش و آگاهی به مدیر سازمان یا صاحب کسب و کار منتقل خواهد شد تا نقاط قوت و نقاط قابل بهبود که می بایست به آن ها پرداخته شود را بشناسند و دریابند کسب و کار ایشان در چه زمینه‌ هایی نیازمند رشد و پیشرفت است، اولویت‌ هایشان را به صورت دقیق مشخص کنند، استراتژی های سازمان خود را مرور کرده و در نهایت چشم‌ اندازی واضح و شفاف از زمان حال و آینده کسب و کار در پیش چشم او ترسیم شود تا بتواند برنامه ریزی دققی را انجام دهد. این مرحله بسیار اهمیت دارد. دیده شده است برخی از صاحبان کسب و کار با آگاهی از این موضوعات، کماکان سعی در انکار وضع موجود دارند. مسلما راهی به غیر از شکست برای ایشان وجود نخواهد داشت.
مرحله ی بعدی که به آن اشاره خواهیم کرد این است که پس از گذراندن مراحل گفته شده، مدیر سازمان و یا صاحب کسب و کار خواهد توانست با در دست داشتن این اطلاعات برای خود اهدافی کاملا مشخص و در عین حال هوشمندانه را تعریف کند. به تمامی پیشنهادات و راهکار هایی گوش دهد که مشاور کسب و کار پیش پای او گذاشته است و بر همان مبنا تصمیم ‌های دقیق و صحیحی اتخاذ نماید. تصمیماتی که بدون شک آینده کسب و کارش را به شکلی شگفت آور و امیدوار کننده متحول خواهند ساخت.
اما کار در این نقطه به پایان نخواهد رسید. مشاور کسب و کار فقط راهکار ارائه نمی کند بلکه در تمام مسیر همراه صاحب کسب و کار است و به او کمک خواهد کرد این توصیه ‌ها را به مرحله اجرا درآورده و اهدافش را جامه عمل بپوشاند. سپس میزان پیشرفتش را بسنجد و اطمینان پیدا کند در مسیر درستی قرار گرفته است. در اغلب اوقات صاحبان کسب و کارهای نوپا مانند مشاغل استارتاپی چندان با الفبای کسب و کار آشنا نیستند. این افراد چنان در پیاده کردن ایده‌ های دور و دراز خود غرق گشته اند که چالش‌ ها و مشکلات واقعی که می تواند به راحتی آن ها را از بین ببرد را نادیده گرفته و از آن ها گذر می کنند. بسیاری از آمار ها نشان داده اند از هر پنج استارت‌آپ، چهارتای آن ها با شکست صد در صد مواجه می شوند. برای همین امر است که حضور یک مشاور کسب و کار با تجربه که از چند و چون راه ‌اندازی کسب و کارهای جدید آگاه است در موفقیت این استارتاپ های اینچنینی نقش بسزایی داشته باشد. هلدینگ نگاه آریایی در خدمت شماست تا بهترین راهکارها را در زمینه راه اندازی کسب و کار، برند سازی، و دیجیتال مارکتینگ ارائه دهد.


اصغر عبدلی

اصغر عبدلی
سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا در مورد مشاوره کسب و کار با شما سخن بگوئیم و خصوصیات فردی و حرفه ای یک مشاور خبره و باتجربه را بازگو نمائیم. در نگاه کلی می توان بیان کرد که مشاوران کسب و کار، کسانی هستند که در فضای تجارت صاحب تجربه هستند، صنعت را به خوبی می شناسند، از طرفی نیز توانایی حل مسأله و مشکلات را دارند و می‌ توانند پیشنهاد های ارزشمندی را در اختیار انواع گوناگونی از کسب و کارها قرار دهند. بهره گیری از مشاوره همواره می تواند در بسیاری امور، مشکلاتی را از سر راه مدیران و صاحبان صنایع و کسب و کار ها بردارد که برای خود ایشان ابدا امکانپذیر نبوده است. برای موفقیت در کسب و کار و تجارت خود حتما به مشاوره کسب و کار فکر کنید تا بهترین نتایج را به عینه ببینید.

فرم ثبت درخواست


اصغر عبدلی اصغر عبدلی
اصغر عبدلی