advertise
  • info اصفهان - سیتی سنتر سپاهان شهر - طبقه ۳ - جنب روابط عمومی - دفتر نگاه کویر

بازاریابی را به درستی بشناسیم

تعریف دقیق بازاریابی

مسلما تا به حال تعاریف بسیار زیادی را در مورد بازاریابی شنیده اید. بدبینی در بازاریابی به یک امر بدیهی و طبیعی بدل گشته است. با شنیدن کلمه بازاریابی، افرادی در ذهن تداعی می شود که بدون رعایت خواست حقیقی انسان ها، سعی در ارائه محصولاتی دارند که نیاز چندانی به آن ها احساس نمی شود. البته پربیراه نیز نیست که این فکر در اذهان شما تداعی گردد. شاید به سبب عدم ارائه بازاریابی دقیق و علمی، نوعی بدبینی نسبت به کلمه بازاریاب و بازاریابی به وجود آمده باشد. تلاش تیم تخصصی هلدینگ نگاه آریایی به مدیریت اصغر عبدلی بر این است تا بتوانند با ارائه راهکارهای درست و علمی، طرحی نو دراندازند در دنیای بازاریابی. با این تیم همراه باشید تا در مورد بازاریابی بیشتر بدانید.

اصغر عبدلی

اصغر عبدلی

بازاریابی را می توان از زمان پیدایش انسان مدرن در مناسبات اجتماعی انسان ها مشاهده کرد. پس ردپای بازاریابی قدمتی به اندازه زندگی انسان دارد تا به امروز. البته مفهوم بازاریابی و مارکتینگ به شکلی که امروزه با آن آشنایی داریم، از قرن ۱۸ و ۱۹ و با وقوع انقلاب صنعتی آغاز شد. چرا که در این برهه از تاریخ، خرید مستقیم محصول از فروشنده اندک اندک حذف شد، کارخانه‌ ها به وجود آمدند و تولید انبوه جای خرده‌ فروشی را گرفت. تمامی فروشنده ها و ارائه دهنده محصولات دیگر با مخاطبان و مشتریان به صورت مستقیم در ارتباط نبودند و لازم بود به نحوی دیگر ضمانت کیفیت محصولات خود را بکنند. بازاریابی را می توان با تعاریف فراوانی معنی کرد. نکته مشترک در بین تمامی این تعاریف همانا تلاش برای برقراری ارتباط با مشتری ست. "استیو داوسون" در مورد بازاریابی یک جمله خاص و کارآ دارد که می گوید بازاریابی به معنی کالاهایی ست که پس از فروش بازگشت ندارند و مشتری هایی که دومرتبه بازمی گردند. "دیو کرپن" در جایی گفته است که بازاریابی یعنی هنر و علم ارتباط های اقناع کننده است. "اندرو کوهن" میز معتقد است که بازاریابی یعنی رویارویی با خواسته ها و نیاز های مشتریان. بازاریابی هنری ست که می توان آن را به خوبی فرا گرفت و در جایگاه یک ارائه دهنده محصول یا خدمات به مشتریان ارائه داد. نکته اینجاست که برخی افراد به صورت ذاتی یک بازاریاب فوق العاده هستند و دارای این موهبت الهی می باشند که توانایی فروش را به صورت ژنتیکی دارند. بی شک این افراد می توانند با آموزش های صحیح به پدیده ای در بازاریابی و مارکتینگ بدل شوند. ولی تکلیف افرادی که استعداد ذاتی را ندارند ولی راغب اند تا بازاریابی حرفه ای را در دستور کار خویش قرار دهند چیست؟


تیم تخصصی نگاه آریایی برای این امر راهکارهای مختلفی را ارائه می دهد تا تمامی افرادی که مایل اند به نحوی وارد دنیای مارکتینگ شوند بی هیچ مشکلی، قله های موفقیت را درنوردند. آموزش را از دست نباید داد، چرا که آموزش در هر زمینه ای معجزه خواهد کرد. کارشناسان سایت اصغر عبدلی معتقدند که کلیدی ترین امر در مورد بازاریابی این است که باید به خوبی با مردم ارتیاط برقرار نمود، نیاز هایشان را فهمید، و آن ها راضی نگاه داشت. این فرآیند است که موجب بازگشت مشتریان برای دریافت خدمات از سوی شما خواهد شد. مؤسسه بازاریابی آمریکا یک تعریف خاص در مورد بازاریابی دارد که بیان می کند: بازاریابی عبارت است از مجموعه فعالیت‌ها، موسسه‌ها و فرایندی که به منظور ایجاد، برقراری ارتباط، و تبادل پیشنهادهایی است که برای مشتری‌، ارباب رجوع،‌ شرکا و به طور کلی جامعه، دارای ارزش هستند.

اصغر عبدلی
اصغر عبدلی

دانستنیهایی در مورد انواع بازاریابی

بازاریابی دنیایی ست وسیع و بی انتها. به جرأت می توان گفت که بازاریابی با توجه به گستردگی و کشش بازار در سراسر دنیا دارای شاخه های بسیار زیادی شده است. مسلما هر فرد برای ارائه محصولات و خدمات خود راهی ر در پیش می گیرد تا به بهترین شکل ممکن به خواسته اش برسد و مشتری خود را جذب کند. ولیکن دانستن اطلاعات علمی و دقیق در مورد بازاریابی می تواند بسیار راهگشا باشد برای تمامی افرادی که در حال بیزینس و داد و ستد هستند. بازاریابی با پیشرفت تکنولوژی دچار دگرگونی زیادی شد و هم اینک روش های بازاریابی بسیار متنوع تر از قبل شده اند. تیم سایت اصغر عبدلی تلاش دارد تا روش های بازاریابی و مکارکتینگ را برای شما تشریح کند. روش های بازایابی عبارتند از:


بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوایی را برخی از کارشناسان از بهترین و کارآ ترین نمونه های بازاریابی می دانند. این روش بازاریابی محتوایی، یک نوع مارکتینگاست که بر تولید، انتشار و توزیع محتوای با کیفیت، قابل اعتماد و آگاهی‌ بخش تمرکز دارد و به وسیله محتوا با مخاطبان بالقوه ارتباط برقرار می‌کند.
بازاریابی درونگرا و برونگرا
بازاریابی درونگرا و بازاریابی برونگرا دو متدولوژی مارکتینگ هستند که دقیقا بر خلاف یکدیگر عمل می نمایند. بازاریابی و مارکتینگ درونگرا بر همان راه های سنتی بازاریابی و تبلیغات تکیه دارد و با کنش هایی از جمله انتشار تبلیغات در انواع رسانه جمعی تلاش دارد به مخاطبان دست یابد. در مقابل، بازاریابی و مارکتینگ درونگرا از ابتدا مخاطبان خود را هدف گرفته و از راه‌ هایی از جمله محتوا تلاش می‌کند به آن‌ ها برسد.
بازاریابی شبکه ‌های اجتماعی
شبکه های اجتماعی (خوشبختانه و یا متأسفانه) امروزه به حدی در زندگی روزمره انسان ها نفوذ کرده است که نمی توان انسان را بدون این نمونه شبکه های اجماعی تصور نمود. بازاریابی شبکه ‌های اجتماعی یکی از انواع اینترنت مارکتینگ است که از شبکه ‌های اجتماعی برای رسیدن به اهداف مارکتینگ استفاده می نماید. شبکه های اجتماعی به عضوی از خانواده ها بدل گشته است. ما در عصری زندگی می‌کنیم که استفاده از شبکه ‌های اجتماعی در آن یک رفتار روزمره برای بیشتر افراد جامعه محسوب می گردد. دنیای شبکه های اجتماعی بسیار وسیع و گسترده شده است. در چنین دنیایی، بازاریابی شبکه ‌های اجتماعی یک روش مناسب برای بسیاری از کسب و کارها خواهد بود. برای بهره گیری از فرصتی که شبکه های اجتماعی در اختیار بازاریابان قرار داده است می بایست به درستی درک کرد افراد هر جامعه به چه نحو با این ابزار ارتیاط برقرار می کند تا به بهترین شکل ممکن، به خواسته خود (که جلب نظر مشتریان و نگاه داشتن شان است) برسید. بازاریابی شبکه های اجتماعی را می توان از مؤثرترین بازاریابی ها دانست که می توان به آن پرداخت.
ویدئو مارکتینگ
تبلیغات تلویزیونی از سال های دور تا به کنون در زندگی ما انسان ها وارد شده و حضور مستمر داشته اند. تبلیغات تلویزیونی در ابتدای حضور تلویزیون در خانه‌ مردم بوده اند. ولیکن موضوع ویدئو مارکتینگ فرآیند بسیاری وسیع تری می باشد که برای معرفی برند یک سیستم و بالا بردن آگاهی درباره آن استفاده می گردد. مزیت بزرگ بازاریابی ویدئویی این است که تمامی ویدئوهای تولید شده در اصل یکسری محتوا م باشند که شدیدا توجه مخاطب را به خود جلب خواهند نمود و باعث تعامل او با برند سازمان می‌ گردند. تیم تخصصی سایت اصغر عبدلی در این زمینه می تواند خاص ترین خدمات را با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن تقدیم حضور تان کند. آموزش، طراحی، و اجراء ویدئو مارکتینگ یاز به تخصص و درک درست از بازاز و جامعه دارد. برای این امر می بایست با متخصصان این حوزه وارد بحث و تبادل نظر شد تا بهترین نتایج حاصل آید.
ایمیل مارکتینگ
ایمیل ملرکتینگ را برخی از کارشناسان چندان وقعی نمی نهند زیرا اعتقادی به آن ندارند. یکی از شاخه‌ های دیجیتال مارکتینگ را می توان به نام ایمیل مارکتینگ نام نهاد. از ایمیل برای جلب توجه مخاطب، ارسال خبرنامه، معرفی محصولات جدید و نظرسنجی استفاده می شود. مزیتی که ایمیل دارد این است که به کمک آن می‌ توانید انواع محتوا را برای مخاطب ارسال و او را وادار به تعامل کنید. این تعامل می تواند در پاره ای مواقع بسیار کارساز باشد. بالاخص در دوره ای که نمی توان از اینترنت دور بود می توان از این راهکار به خوبی بهره برداری نمود. در کشور ما به دلیل عدم استفاده افراد از ایمیل به صورت روزمره، نمی توان چندان امیدی داشت تا از این طریق به خواست خود دست یابیم.


اصغر عبدلی

اصغر عبدلی
سخن پایانی

در انتهای این مقاله مجددا به شما عزیزان و همراهان سایت اصغر عبدلی متذکر می شویم که چنانچه خود را دارای استعداد ذاتی در بازاریابی نمی بینید ابدا دچار یأس و ناامیدی نباشید زیرا که تیم تخصصصی ما می تواند در کمترین زمان ممکن تمامی فنون بازاریابی را به شما منتقل کند تا وارد این دنیای لایتناهی شوید. رسیدن به بالاترین قله های موفقیت را می توان با علم و آگاهی و مدیریت صحیح و برنامه ریزی دقیق به دست آورد. برای دریافت مشاوره کسب و کار آماده ایم تا اطلاعاتی مفید را در اختیار تان قرار دهیم و موفقیت را در دسترس کنیم برای شما.

فرم ثبت درخواست


اصغر عبدلی اصغر عبدلی
اصغر عبدلی