advertise
  • info اصفهان - سیتی سنتر سپاهان شهر - طبقه ۳ - جنب روابط عمومی - دفتر نگاه کویر

بررسی اصول موفقیت در کسب و کار

راهکارهای موفقیت در کسب و کار

انسان در سرشت و ذات خود همواره تلاش دارد تا به بهترین ها دست یابد. موفقیت می تواند بهترین تجربه را برای هر فرد در طول زندگی اش به وجود آورد و شیرین ترین خاطرات همواره در مورد موفقیت هایی ست که در طول سالیان دراز برای شخص رخ می دهد. موفقیت و راه های رسیدن به موفقیت برای هر فرد می تواند کاملا شخصی باشند ولیکن یکسری اصول لایتغیر وجود دارند که نمی توان از آن ها عدول کرد. موفقیت در کسب و کار نیاز به یکسری راهکار ها دارد تا برای انسان اتفاق بیفتد. راهکارهای موفقیت در کسب و کار به صورت علمی و علمی مورد آزمون و خطا قرار گرفته اند و می توان با استناد به این راهکارها نتایجی خوب را برای خود رقم زد. برای رسیدن به موفقیت در کسب و کارباید به صورت علمی عمل کرد. هلدینگ نگاه آریایی با در اختیار داشتن کارشناسان خبره و کارکشته در زمینه مشاوره کسب و کار به بررسی اصول موفقیت در کسب و کار پرداخته اند و راهکارهای موفقیت در کسب و کار را به صورت اجمالی در اختیار تان قرار خواهند داد. چنانچه مایل به دانستن راه های رسیدن به موفقیت در کسب و کار هستید می توانید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

اصغر عبدلی

اصغر عبدلی

نکات کاربردی برای موفقیت در کسب و کار

برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار، بسیاری افراد تلاش داشته اند تا راهکارایی را ارائه دهند. برخی کارشناسان بر این باورند می توان راه های بیشماری را در این مورد بیان کرد و برخی دیگر نیز بر این مورد تأکید دارند که تلفیقی از دانسته های دیگران می تواند سبب شود تا فردی بتواند با همت خود به موفقیت در کسب و کار دست یابد. کارشناسان هلدینگ نگاه آریایی به مدیریت جناب آقای اصغر عبدلی قصد دارند تا نکات کاربردی برای موفقیت در کسب و کار را برای شما عزیزان شرح دهند. این موارد عبارتند از:
_ صبور باشید: صبر و تحمل در تمامی امور می تواند بسیار به انسان کمک کند تا به خواسته هایش برسد. به یاد داشته باشید برای موفقیت در هر تجارتی باید صبر و حوصله به خرج داد. صبور بودن می تواند رمز موفقیت شما باشد. با صبر و حوصله و همچنین متمرکز کردن خود بر روی کسب و کار می توانید پایدار بمانید و به مرور در کسب و کار خود موفق شوید. موفقیت را در گرو صبور بودن بدانید. هر چه در کسب و کار خود باتجربه تر شوید مطمئنا به صبر و تحمل بیشتری نیز دست خواهید یافت و به نحو شایسته تری عمل خواهید کرد.
_ به موقع خروج کنید: دانستن این مطلب می تواند بسیار اهمیت داشته باشید. خارج شدن به هنگام از کسب و کار را همیشه باید در ذهن داشت. پس توصیه می کنیم که شجاعت خروج به هنگام از کسب و کارتان را داشته باشید. پاره ای اوقات این امر کاملا ضروری و حیاتی ست و نباید تعللی در کار داشته باشید. بی گمان یکی از دشوار ترین کارها خاتمه دادن به کسب و کار است. تنها افراد کمی می توانند به موقع از کسب و کار خود خارج شوند و درست تصمیم بگیرند. زیرا که ترس از دست دادن موقعیت را دارند و تلاش می کنند محافظه کارانه عمل نمایند. آنها با مشاهده ناگهانی تغییرات و قوانین حتی نیاز مشتریان ترجیح می دهند کسب و کار خود را رها کنند و شانس دوباره ای برای خود ایجاد کنند. این یکی از اصول موفقیت در کسب و کار است. شجاع باشید و منطقی تا به بهترین نتایج دست یابید.
_ متعهد باشید: تعهد در انجام کارها می تواند سبب شود تا شما در بین رقبای خود متمایز شوید. متعهد بودن را به عنوان مشخصه کاری تان به همه بشناسانید. متعهد باشید تا افراد زیادی، شما را معتمد بدانند و به کسب و کار تان رونق دهند. تعهد داشتن به کسب و کار باعث حس اعتماد به دیگران و موفقیت در کار شما می شود. این تعهد حتی می تواند به تمام کسانی که بخشی از برنامه های شما هستند باشد. به هیچ وجه تعهد را فراموش نکنید.
_ انتظارات تان را مدیریت کنید: در دوران اقتصادی سخت، بهتر است انتظارات خود را کمی سخت گیرانه کنید. به عبارت ساده از بلند پروازی نابجا خودداری کنید و کارهای خود را به بخش های کوچک تبدیل کنید تا توان مدیریت شان را داشته باشید. در اجاره محل کار خود، انتخاب تعداد کارمندان، هزینه های بازاریابی و ... با دقت وارد عمل شوید و بیشتر بر روی حفظ منابع تأکید داشته باشید تا اگر در آینده با چالشی روبرو شدید بتوانید از پس آن برآیید. از بلندپروازی های بی منطق شدیدا دوری جوئید. به یاد داشته باشید منظور این نیست که به فکر گسترش کار خود نباشید اما این کار را زمانی انجام دهید که در مسیر پیشرفت قرار گرفتید. گسترش کار را باید با برنامه ریزی دقیق انجام دهید. بی گدار به آب زدن، ابدا هنر محسوب نخواهد شد!

_ ارتباطات تان را گسترش دهید: مسلما به هنگام راه اندازی یک کسب و کار، آشنایی با افراد مختلف می تواند کارساز باشد برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار. ایجاد یک شبکه ارتباطی اما محافظه کارانه در بین فامیل یا شرکا کاری یا دوستان می تواند یک مزیت رقابتی برای شما به حساب آید و احتمال موفقیت را بیشتر کند. با افرادی داری نفوذ و معتمد، حشر و نشر داشته باشید.
_ انتخاب همراهان و همکاران خردمند: انتخاب شریک، همکار، همسر، همراه و ... می تواند سبب شود انسان به سعادت برسد یا دچار عقوبت گردد. انتخاب با دقت اطرافیان، از شریک زندگی گرفته تا کارمندان شما را در پیشبرد کارها و اهداف تان بسیار کمک می کند. منابع انسانی در یک سازمان به مثابه یک گنج خواهد بود. به اعتقاد جیم ران “شما میانگین پنج فردی هستید که بیشترین وقت را با آنان می‌ گذرانید.” ببینید آیا این افراد مشوق شما هستند. تفکر مثبت دارند و شما را حمایت می کنند و یا با منفی بافی شما را ناامید مأیوس می کنند. برای موفقیت بهتر است به دنبال افرادی باشید که الهام بخش شما باشند و با آنها بیشتر وقت بگذرانید. تلاش کنید با افرادی همراه باشید که می توانند به خوبی درک تان کنند.
_ به قوانین کاملا آگاه باشید: دانستن قوانین می تواند سبب شود تا در تصمیم گیری ها بهتر عمل کنید. قبل از شروع به کار قوانین و مقررات را بررسی کنید. عدم آشنایی با قوانین کسب و کار می تواند شما را به ورطه نابودی بکشاند. شما باید بدانید قوانین بیمه و یا مالیات و ... چگونه است. با دانستن این مقررات به موقع می توانید تهدیدها را مدیریت کنید تا به بهترین نتایج دست یابید.
_ کاری و زرنگ باشید: تلاش کنید تا تمام وقت تان را متمرکز باشید و خیلی سخت کار کنید تا امیدوار باشید به آینده کاری خود. در پشت موفقیت هر کس در کسب و کار سختی نهفته است. با نگاه کردن و نشستن چیز جدیدی اتفاق نمی افتند. پس باید آستین همت را بالا زد و پای در راه نهاد تا دریافت می توان موفقیت را حس کرد در کسب و کار. به اعتقاد برایان تریسی ” افراد برای بقای خود ۸ ساعت کار می کنند و بیش تر از این ساعت هر تلاشی که انجام شود در جهت موفقیت است.” اگر با افراد موفق روبرو شده باشید و از آنها در مورد موفقیت شان بپرسید محنل است که این را گوشزد کنند که در شروع کار خود، به شدت کار می کرده اند. شما نیز به همین طریق تلاش کنید تا به شدت کار کنید. اگر شما هم دیدگاهی محکم برای اجرا داشته باشید مطمئنا نه تنها سخت کار کردن دیگر برای شما دشوار نخواهد بود بلکه باعث شور و اشتیاق در شما خواهد شد. شور و شوقی برای رسیدن به قله های موفقیت.
_ کسب و کار تان را دائما ارزیابی کنید: توجه به این امر سبب می شود تا بدانید در کجا قرار دارید و چه باید بکنید. دانستن جایگاه تان در ابزار بسیار اهمیت دارد. بهتر است در هر دوره یا به صورت هفتگی یا ماهانه یا سالانه، نسبت به کسب و کار خود ارزیابی داشته باشید. ارزیبای دائمی سبب می شود تا انتظارات بیجا از خود نداشته باشید و آینده ای روشن تر را برای کسب و کار تان ترسیم نمائید.
_ بررسی اقتصاد کلان را در دستور کار خود قرار دهید: بیشتر افراد برای آینده شخصی و کسب و کار خود برنامه هایی دارند. اما واقعیت این است موفقیت هر کس تنها به برنامه های خود منتهی نمی شود زیرا انسان ها در جامعه زندگی می کنند که برنامه های اقتصاد کلان هر کشور هم می تواند در روند کسب و کارشان اثر بگذارد. دانستن اقتصاد کلان بسیار کمک کننده خواهد بود برای رسیدن به موفقیت. برای موفقیت در کسب و کار شما باید علاوه بر برنامه های خود حتما برنامه های اقتصاد کلان را هم رصد کنید تا در هر لحظه بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید. آگاهی از این موضوع را در دستور کار خود قرار دهید.

اصغر عبدلی

اصغر عبدلی

اصول اساسی موفقیت در کسب و کار

با بررسی اصول موفقیت در کسب و کار می توان امیدوار بود تا به بهترین شکل ممکن و با اطمینان خطر بیشتری وارد عمل شوید و نتایجی را رقم زنید که مورد نظر تان باشد. برای موفقیت در کسب و کار باید از یکسری موانع عبور کند و فائق آمد بر آن ها تا سازمانی که تشکیل داده اید به سوددهی و درآمدزایی منتج شود. سؤال اینجا ست که موفقیت در کسب و کار به چه صورت انجام می گیرد؟ راهکارهایی که می توانند به موفقیت در کسب و کار کمک کنند کدام هستند؟ چرا بسیاری از کسب و کار های نوپا دچار ورشکستگی می شوند؟ راه های مارکتینگ صحیح چیست؟ مشاوره کسب و کار به چه صورت می تواند انسان را در مسیر موفقیت قرار دهد؟ ارزش بازاریابی در رشد کسب و کار چه میزان است؟ مسلما می توان برای هر کدام از این سؤالات، به صورت کامل سخن به میان آورد. هلدینگ نگاه آریایی می تواند درباره تمامی موارد مذکور به شما کمک کند. در این جا اما تلاش این تیم بر این امر متمرکز شده است تا اصول اساسی موفقیت در کسب و کار را به صورت جامع برای شما تشریح کند. با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید. اصول اساسی موفقیت در کسب و کار عبارتند از: هنر مدیریت کردن زمان | در اختیار داشتن نیروهای مستعد | تعیین محصولات (خدمات) و بازار هدف | مدیریت قوی بر سازمان | بازاریابی و برندینگ | بودجه بندی و توجه به مسائل مالی | چشم انداز دقیق و روشن | انتظارات مشخص | شناسایی مشتریان | رقابت در بازار

هنر مدیریت کردن زمان
موفقیت در تمامی کسب و کارها با مدیریت کردن زمان رابطه مستقیم دارد. مدیریت زمان را می توان از اساسی ترین مؤلفه ها برای موفق شدن در تجارت دانست. به این نکته مهم توجه کنید که در بحبوحه برخورد با تمام تصمیمات و موضوعات بیشماری که برای راه اندازی یک شرکت احتیاج دارید، می‌توان به راحتی احساس کرد که زمان دشمن است. زمان را باید به خوبی مدیرت کرد تا امیدوار بود به موفقیت در کسب و کار. به همین سادگی کافی نیست که تمام کارهایی را که باید در یک روز انجام شود، انجام دهید. یادگیری درست مدیریت زمان برای ماندن در کار ضروری است. پس مجدانه تلاش کنید تا زمان را مدیریت نمائید. کار باهوش تر و نه سخت تر به نظر عالی می‌ باشد، اما آیا حقیقتا ممکن است؟ این مورد امکانپذیر است ولیکن چنانچه تنها متمرکز بمانید و راه های کاهش زمان را پیدا کنید، بهره وری خود را به حداکثر برسانید و حدود خود را بدانید اطمینان حاصل کنید که یک هدف هفتگی را انتخاب می‌کنید، کاری که می‌خواهید در طول هفته کاری انجام دهید. دانستن این موراد سبب می شود تا چشم اندازی روشن از اهداف تان را ترسیم کنید و از حواشی دوری گزینید. این امر مسلم است همانطور که تعیین اهداف مهم برای شرکت شما به دیدن تصویر بزرگ کمک خواهد نمود، انتخاب اهداف کوچکتر برای حل هر هفته به شما کمک نموده تا روی آنچه مهم است متمرکز شوید. پس در ذهن داشته باشید که مدیرت زمان لازم است برای موفقیت در کسب و کار. هنر مدیریت کردن زمان را فرا بگیرید زیرا در تمامی دوران به کار تان خواهد آمد.
در اختیار داشتن نیروهای مستعد
یکی از مهم ترین مسائلی که در مورد موفقیت در کسب و کار می توان به قاطعیت بیان کرد این است که کارمندانی مستعد و با استعداد در اختیار سیستم تان هست یا خیر. موفقیت در کسب و کار با وجود نیروهای با استعداد، تضمین شده خواهد بود. نیروها و کارمندان متعهد خود را ارج بنهید و از ایشان قدردانی کنید. چنانچه در کسب و کار مقداری باتجربه باشید از اهمیت استخدام افراد مناسب با پیش‌ زمینه درخور توجه و مجموعه مهارت‌ ها و تیپ های شخصیتی برای موفقیت در کسب ‌و کار ها مطلع هستید. با این ‌حال، این مورد فقط درباره استخدام افراد مناسب نیست بلکه در رابطه با جمع‌کردن تیمی منحصر ‌به ‌فرد است که می ‌تواند با هم کار و از یکدیگر تغذیه کنند و درصورت لزوم، یکدیگر را بچرخانند و در کار اجرای راه‌ اندازی موفق هیجان‌زده و متمرکز بمانند. بایستی آموزش را در دستور کار خود قرار دهید و بتوانید به صورت اصولی مادرسازی نمائید. نیروهایی که خود می توانند خودشان را مدیریت کنند دارای ارزش بسیار زیادی هستند. نیروهایی که به صورت خودکار شروع به فعالیت می کنند و می توانند بدون حضور دیگران نیز به خوبی به کار خود بپردازند بی شک از سرمایه های واقعی کسب و کار های مختلف به شمار می روند. در‌حالی‌که مراحل استخدام را طی می‌ کنید، به‌ یاد داشته باشید این افراد هستند که کسب و کار شما را خواهد ساخت یا به ورطه نابودی خواهند کشانید. پس، مراقب باشید و درست عمل کنید. فرایند استخدام زمان ارزشمندی از تجارت شما می ‌گیرد. به این نکته توجه کنید که هدف شما باید این زمان را عاقلانه سپری کند تا مجبور نباشید مجددا آن را به‌ ترتیب کوتاه انجام دهید. تلاش کنید خودتان برای استخدام افراد حضور  اشته باشید و به‌گزین افراد را. جستجوی خود را با پیش ‌بردن متقاضیان از طریق تبلیغات طبقه‌ بندی ‌شده متفکرانه پیش ببرید که دقیقا مشخص می ‌کند چه نوع متقاضیانی را جستجو می نمائید. با متقاضیان تماس بگیرید و از ایشان درخواست کنید با اعضای دیگر تیم دیدار کنند تا ببینند چه جایگاهی در موقعیت شغلی مدنظر دارند. تلاش کنید بهترین و قوی ترین افراد را برگزینید تا تیمی یکدست و منسجم داشته باشید.
تعیین محصولات (خدمات) و بازار هدف
اولین نکته این است که مسلما باید بدانید کدام محصول را برای کدام دسته از افراد تولید خواهید کرد. خدماتی که می خواهید ارائه دهید در تخصص تان هست یا خیر؟ آیا افراد مختلف راغب به دریافت خدمات تان هستند یا برعکسِ این امر مصداق دارد؟ یک نکته خیلی جالب در مورد صاحبان مشاغل نوپا وجود دارد که بیان کردن آن خالی از لطف نخواهد بود. برای بسیاری از کارآفرینان جدید، تصمیم گیری بر اینکه بر چه نوع محصول یا خدماتی باید متمرکز شوند، اولین مشکل در راه اندازی یک تجارت است. اگر بی تجربه هستید حتما با مدیران موفق مشورت کنید. این امر به ویژه برای کارآفرینان تجارت الکترونیک صادق است، که ممکن است تصمیم بگیرند در کدام بازار اختصاصی تمرکز کنند. از یک سو، تعداد زیادی افراد بالقوه مرفه در آنجا وجود دارد، دشوار است که بدانید کدام یک وقت و انرژی خود را به شما اختصاص می‌دهد. از سوی دیگر تمام ایده ‌های خوب در مسیر موفقیت در کسب ‌و کار ها انجام شده است، پس چگونه خواهید توانست در یک بازار شلوغ و پر هیاهو رقابت و ایستادگی کنید؟ بازار کنونب بسیار بی رحمانه عمل می کند و به سادگی اسباب از بین رفتن کسب و کار های نوپا را فراهم می آورد. اکنون زمان آن است که با تحقیق و درون نگری، آشنا شویم. در اینجا نکاتی وجود دارد که باید هنگام تعریف محصول و بازار خود آن‌ها را در نظر بگیرید: علایق، زمینه‌های تخصص و تجربه شما چیست؟ بازار خاص و اختصاصی شما باید از منطقه ای باشد که به طور طبیعی به آن علاقه دارید. روندهای نوظهوری که می‌ توانید از آن‌ ها سرمایه گذاری کنید چیست؟ به خاطر داشته باشید که هر کاری انجام می ‌دهید، باید در ساختن یک برند منحصر به فرد دقت کنید. برندسازی را به درستی و اصولی انجام دهید.
مدیریت قوی بر سازمان
رهبری و مدیریت قوی و با لیاقت از زمره نیازهای بدیهی برای هر کسب و کار به شمار می آید. هیچ سیستم و سازمانی را نمی توان تصور کرد که بدون حضور مدیر بتواند به حیات خود ادامه دهد. رهبری و مدیریت لازمه موفقیت و کارآیی یک سیستم می باشد. برای اینکه کسب و کار تان بتواند قدرت بسیاری برای موفقیت در کسب ‌و کار ها به دست آورد، باید رهبران مصمم برای انجام این کار سخت تلاش کنند ولیکن رهبر قدرتمند بودن را با داشتن رئیس سلسله ‌مراتبی و استبدادی نباید اشتباه بگیرید. این امر را باید به صورت دقیق از یکدیگر تفکیک کنید. دریابید تفاوت این دو مورد را تا به خوبی و به شایستگی عمل کنید. رهبران قدرتمند لزوم استخدام افراد مناسب را برای موفقیت در کسب ‌و کار ها درک و به آن افراد واگذار می‌ کنند کارهای خود را انجام دهند. این درک می تواند بسیار کارساز بتشید در ادامه مسیر یک شرکت در بازار رقابتی. آن ‌ها نیاز به ایجاد مشارکت هم‌افزایی و روابط مشترک را درک می‌ کنند. آن‌ ها عمیقا به مشاغل خود اعتقاد دارند و دائما تلاش می کنند مشتری خود را برای آینده شرکت گسترش دهند. رهبری به ‌ویژه برای شروع کار مهم است. رهبری خردمندانه نیازی است که برای تمامی سازمان ها حس می شود. زیرا همه‌ چیز درباره شرکت در کانون توجه قرار می‌ گیرد. رهبران قوی تصمیم‌ گیرنده، تولید کننده، سازندگان تیم و سازندگان تصویر شرکت خود هستند. اگر در رأس شرکتی نوپا ایستاده ‌اید، در تمام این زمینه‌ ها نقش اساسی ایفا می‌ کنید. تلاش کنید به بهترین شکل ممکن تیم خود را رهبری کنید.
بازاریابی و برندینگ

در مورد اهمیت مارکتینگ و برندینگ بسیار سخن به میان آمده است. بازاریابی یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به سوددهی بیشتر و موفقیت شرکت به شمار می رود. انواع بازاریابی مانند تله مارکتینگ سبب می شود تا بتوانید با گروه های هدف خود وارد مذاکرده شوید و مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل و وفادار بدل کنید. برندینگ نیز به نوبه خود می تواند سبب شود تا خود را به درستی به مشتریان تان بشناسانید. هر شرکتی شخصیتی دارد. این چیزی بیش از یک لوگو و آرم و نشانه و یک شعار جذاب یا برچسب جذاب نیست. این همان چیزی است که آن شرکت در نظر دارد، چگونه مشتریان آن را می‌ بینند و چه چیزی مردم را به سمت آن سوق می ‌دهد. ولیکن استارتاپ‌ ها و کسب و کارهای نوپا اغلب این مسأله را از دست می‌ دهند زیرا از اهمیت تبلیغات و بازاریابی غافل می ‌شوند. غافل شدن از این موضوع می تواند سبب ساز ورشکستگی را فراهم آورد در آینده ای نه چندان دور. بازاریابی، برندینگ و تبلیغ نقش بزرگی در چگونگی ایجاد یک شرکت در هویت خود و درک جهان خارج از آن دارد. شروع جهشی در زمینه بازاریابی و برند تجاری به یک شرکت کمک خواهد کرد تا هویت برند خود را تعیین کند و این امر در هنگام تمایز خود از رقابت بسیار زیاد است. به مقوله برندسازی می بایست بسیار توجه نمود. برندینگ می تواند شما را امیدوار کند در مسیری که گام نهاده اید به خوبی طی طریق نمائید.


اصغر عبدلی

بودجه بندی و توجه به مسائل مالی
بودجه و تأمین منابع مالی برای هر کسب و کار می توان شاهرگ حیاتی به حساب آید. بودجه و محل تأمین بودجه می تواند تعیین کننده باشد برای سازمان ها. توجه به بودجه بندی باید در دستور کار شما به عنوان رهبر و مدیر کسب و کار قرار داشته باشد. عدم توجه به بودجه بندی صحیح می تواند بسیار خطرآفرین باشد و کسب و کار تان را به ورطه نابودی بکشاند. مسلما برای یک شرکت نوپا بسیار آسان است که تحت فشار و آشفتگی مالی دچار مشکل شود. هزینه‌ های غیر منتظره و شرایط اضطراری بالا خواهد رفت. این مورد را در اقتصادهای برتر دنیا نیز قابل مشاهده است. به هنگام راه اندازی یک کسب و کار باید دارای یک میزان قدرت مالی باشید. هر چه این میزان قدرت بیشتر باشد به طور بهتری می توانید عمل کنید. بودجه بندی دقیق و برنامه ریزی مهم برای دستیابی به این قدرت اولیه مالی مهم است. به شما پیشنهاد می کنیم که پیش بینی‌ های جریان نقدی خود را یادداشت کنید و یک برنامه مالی برای موفقیت در کسب ‌و کار ها تهیه نمائید. داشتن ایده در مورد آنچه می ‌توان از نظر هزینه و درآمد به طور معقول پیش بینی کرد، به شما در برنامه ریزی و پیشبرد مشکلات زودتر کمک زیادی خواهد نمود. در نظر بگیرید با نیاز به پرداخت سریع تر در فاکتورها، جدول زمانی پول خود را برای موفقیت در کسب ‌و کار ها سرعت بخشید. گزینه دیگر این است که مشتریان را ملزم به پرداخت پیش پرداخت کالا یا خدمات کند.
چشم انداز دقیق و روشن
چنانچه می خواهید یک کسب و کار موفق را تجربه کنید باید چشم انداز روشنی را داشته باشید. پشم انداز شفلف می تواند به شما کمک کند تا عاقلانه تر و منطقی تر تصمیم بگیرید. تلاش کنید تا اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را به خوبی تعریف کنید. اگر یک مورد مطمئن وجود داشته باشد که همه راه اندازی‌ ها با آن روبرو هستند، آن امر، تغییر مداوم است. در تمام دنیا این امر صادق است. داشتن چشم انداز سبب می شود تا در مسیر اشتباه قرار نگیرید یا اینکه به راحتی از یک مسیر اشتباه خارج شوید. همانطور که پیش از این نیز بیان کردیم توان خارج شدن از کسب و کار بسیار اهمیت دارد. یک مشتری قوی به همراه اهداف شفاف، یک استراتژی برای رسیدن به موفقیت به شما می ‌دهد. از آن برای ایجاد یک ساختار داخلی مستحکم استفاده کنید و شما نیروی عضلانی خواهید داشت تا جایی که می‌ خواهید بروید. با ایجاد یک بیانیه مأموریت کار خود را شروع کنید، که اعلام می دارد مشاغل شما به کجا هدایت خواهد شد و چه میری را در پیش خواهد گرفت. مشخص کنید که انتظار دارید که هنگام رسیدن به اهداف تان به چه صورت عمل کنید.
انتظارات مشخص

تصور کنید که در کسب و کاری که راه اندازی کرده اید با موفقیت کامل مواجه شده اید و همه چیز بر وفق مراد است. این وضعیت تا چه هنگام پایدار خواهد بود؟ آیا این امر دائمی ست یا به راحتی قابل تغییر است؟ وضعیت اقتصدی شما تثبیت شده است یا کماکان متزلزل بوده و ناپایدار؟ با هم به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. روزهای خوش موفقیت در کسب ‌و کار ها همیشه دوام نخواهند داشت. حتی وقتی به‌ نظر می آید کارها بدون هیچ عیب و ‌نقص عمل می‌ کنند، مهم است ذهنیتی محتاطانه داشته باشید. این احتیاط را با ریسک نکردن اشتباه نگیرید. اگر فرض کنید کارها همیشه خوب پیش می ‌روند، خود را برای ورشکستگی آماده خواهید نمود. پایداری به تلاش و سعی مستمر نیاز دارد. این استمرار نیازمند انگیزه داشتن نیز هست. شما نمی ‌توانید به موفقیت گذشته خود بپردازید یا به پتانسیل رشد غیر واقعی اعتماد نکنید. مهم نیست که کسب و کار تان چیست. شما باید آمادگی داشته باشید، کوشش خود را ادامه دهید و درک کنید که حتی اگر اکنون در حال رونق گرفتن باشید، رقابت رقیبان در پشت سر تان قرار دارد. موفقیت واقعی فقط وقتی همه چیز پیش می‌ رود، حاصل نخواهد شد! همچنین در مورد کارهایی است که شما در زمان اندک انجام می‌دهید. این چگونگی دستیابی به پایداری در طولانی مدت است. تحلیل بازار در این بخش از اهمیتی ویژه برخوردار است.
شناسایی مشتریان
وجود مشتریان متعدد، وفادار، و خوش حساب سبب می شود تا یک کسب و کار بتواند به آینده خود امیدوار باشد. وجود این مخاطبان و مشتریان می تواند شما را به آینده کیب و کار تان امیوار تر کند. بایستی مشتریان خود را به درستی بشناسید تا خدمات و محصولات مورد نظرشان را به ایشان عرضه کنید. این امر بسیار دارای اهمیت است. به نکاتی که در ادامه بیان خواهیم کرد توجه کنید تا بهترین نتایج را حاصل کنید. کارشناسان هلدینگ نگاه آریایی به مدیریت اصغر عبدلی بر این باورند که چننچه قصد دارید یک پایگاه مشتری وفادار بسازید، اعتماد به نفع مشتریان مهم است. این همان چیزی است که همه نوآوری‌ ها به دنبال دستیابی به آن هستند. اما مورد اساسی این است که هیچ استارتاپی به همه مشتریان نخواهد کالا را فروخت. همه علاقمند به خرید محصول شما یا خرید خدمات شما نخواهند بود. این یک امر بدیهی ست. برای اینکه موفق باشید، باید بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند و چگونه به بهترین وجهی به آن‌ ها برسید و در مرحله بعد نیز بتوانبد آن ها را برای خود نگاه دارید. به هیچ وجه کافی نیست بدانید مشتری تان چند ساله است، جنسیت یا سطح تحصیلات شان چه میزان است. شما بایستی درک کنید که چه چیزی آن‌ ها را به وجد می آورد و چه چیزی برای رسیدن به آن ‌ها و چه چالش ‌ها و موانعی با آن ‌ها روبرو می‌ کنند. وقت خود را صرف صحبت کردن با ایشان کنید. باید برای مشتریان تان وقت کافی بگذارید تا به درستی دریابید که ایشان چه کسانی هستند. یافتن مشتریان وفادار بسیار حائز اهمیت است.
رقابت در بازار

رقابت را می توان از اساسی ترین نماد های بازار دانست. بی رحمی تجارت و بازار شاید در همین رقابت خلاصه می شود. در هر کسب و کاری که در حال فعالیت باشید مسلما دچار رقابت با دیگران خواهید شد. این امر اجتناب ناپذیر خواهد بود برای شما. به این امر توجه کنید که به هیچ وجه اهمیت ندارد مهم نیست در کدام حوزه شغلی فعالیت کنید‌ زیرا به هر صورت کسب و کارتان در رقابت برای بقا قرار دارد. رقابت شدید یا شما و کسب و کار تان را به جلو سوق خواهد داد یا شما را از میدان خارج می کند و از دور رقابت حذف خواهید شد. همیشه مراقب باشید که می توان به راحتی در بازار حذف شد. باید هنگام رویارویی با رقابت مستقیم یا غیرمستقیم رونق بگیرید. رقابت، شرکت‌ های نوپا را وادار می ‌کند روی نیازهای مشتری تمرکز کنند و هزینه‌ ها را کمتر و محدودتر نگه دارند. این یک اصل اساسی ست برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار. همچنین، فرصت ‌هایی ایجاد خواهد نمود که شرکت‌ های جدید بتوانند از آن‌ ها استفاده نمایند. برای اینکه بتوانید خود را در کورس رقابت با سایر کسب و کار ها نگاه دارید باید بدانید بازار می تواند به راحتی شما را با ورشکستگی مواجه کند اگر در رقابت، نقش یک بازنده را بازی کنید. پس با دیدی باز به کسب و کار تان ورود کنید و رقابت شدید را در نظر داشته باشید تا موفق شوید.


سخن پایانی

در این مقاله تلاش داشتیم تا به بررسی اصول موفقیت در کسب و کار به صورت تخصصی نگاهی بیندازیم و تا حد امکان به ارائه راهکارهای موفقیت در کسب و کار بپردازیم. سؤال این بود که موفقیت در کسب ‌و کار ها چگونه حاصل خواهد شد؟ بیان کردیم که فرصت بقا برای کسب و کار های جدید و نوپا در بهترین حالت وحشتناک است. تحقیقات نشان می دهند که در تمام دنیا از هر ده استارتاپ، تنها یکی از آن ها به موفقیت در کسب و کار دست پیدا می کنند و مابقی با ورشکستگی مواجه خواهند شد. هولناک تر از این حقیقت شاید برای یک مدیر سازمان وجود نداشته باشد. ولیکن کماکان می توان با برنامه ریزی صحیح به موفقیت در کسب و کار دست یافت. این مورد بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد. بایستی به خوبی از تجربیات دیگران بهره گیری کرد تا اشتباهات ایشان را تکرار نکرد و راه های موفقیت شان را دریافت. در حقیقت، شکست در رهبری این مشاغل امری بسیار شایع است که بسیاری از کارآفرینان برای امید به اینکه دیگران از اشتباهات شان بیاموزند، تصمیم گرفتند کالبد‌شکافی ‌های شکست را تعیین کنند. هلدینگ نگاه آریایی با مدیریت اصغر عبدلی در خدمت شما هستند تا بتوانند تمامی خواسته های تان در رابطه با ارائه راهکارهای موفقیت در کسب و کار، مشاوره کسب و کار، نگارش مارکتینگ پلن، تدوین بیزینس پلن و ... را به خوبی برطرف نمایند.

اصغر عبدلی