advertise
  • info اصفهان - سیتی سنتر سپاهان شهر - طبقه ۳ - جنب روابط عمومی - دفتر نگاه کویر

بازاریاب تلفنی موفق

نکاتی در مورد بازاریاب تلفنی

بازاریابی تلفنی یا تله مارکتینگ (Telemarketing) یکی از بهترین روش های بازاریابی ست که می تواند در بازاریابی مستقیم نیز مورد استفاده قرار گیرد. در دنیای کنونی تمامی شرکت ها، کارخانه ها، و سازمان ها به خوبی دریافته اند که بازاریابی می تواند برای رسیدن به موفقیت امری کاملا ضروری به شمار آید. بازاریابان نیز در حال حاضر از رضایت شغلی خود سخن به میان می آورند و از این وضعیت رضایت خاطر دارند. البته تفاوت یک بازاریاب آماتور با بازاریاب حرفه ای بسیار زیاد است. برای اینکه بتوان به یک بازاریاب حرفه ای تبدیل شد باید تلاش کرد تا تکنیک های تله مارکتینگ را به خوبی رعایت کرد تا نتایجی شایسته حاصل آید. اصول تله مارکتینگ بسیار گسترده است و می بایست در این زمینه تلاش های مستمری را داشت تا به مدارج عالی دست پیدا کرد. کارشناسان هلدینگ نگاه آریایی به مدیریت آقای اصغر عبدلی تلاش دارند تا در این مقاله نکاتی در مورد بازاریاب تلفنی موفق را بازگو کنند تا شاید راهگشا باشند برای کسانی که قصد دارند وارد این وادی شوند. نکته ای که در مورد یک بازاریاب تلفنی موفق می توان بیان کرد این است که وی دارای ذهنی آماده و قوی است که توان کنترل خود و مشتری را به هنگام برقراری تماس تلفنی را دارد. نکات مهمی در مورد بازاریابان تلفنی وجود دارد که بدین شرح است:

اصغر عبدلی

اصغر عبدلی

_ مهیا شدن برای بازاریابی تلفنی (تله مارکتینگ)
نکته اینجاست که تا حد امکان در رابطه به محصول یا خدماتی که قرار است معرفی کنید اطلاعاتی را کسب کنید. در رابطه با شرکت و نحوه کار کردن، تعداد پرسنل، تاریخچه و ... اطلاعاتی را داشته باشید. این اطلاعات سبب می شوند تا شما با اعتماد بنفس بیشتری برخوردار باشید. از دریافتن فرآیند فروش کاملا اطمینان حاصل کنید.
_ تلاش کنید با اعتماد به نفس بالا با مشتری صحبت کنید تا بر وی چیره شوید.
_ نگرش مثبت ذهنی را هیچ گاه از یاد نبرید و تلاش کنید تا این دیدگاه مثبت در شما تقویت شود تا در کار خود موفق تر باشید.
_ حتما به تمرین و یادگیری دائمی مهارت های ارتباطات مبادرت ورزید زیرا که این مهارت ها لازمه کارتان است.
_ همیشه تلاش کنید با انگیزه و فعال باشید.
_ به نحوی رفتار کنید که مشتری از یاد ببرد شما یک بازاریاب تلفنی هستید و بتواند به شما اطمینان پیدا کند.
_ زمان بندی دقیق داشته باشید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن به مکالمه خود با مشتری سر و سامان دهید.


ترفندهای مورد نیاز برای بازاریاب تلفنی

تمرین کنید تا رفتار و خصوصیات حرفه ای یک بازاریاب بین المللی را کسب نمائید.
بازاریاب تلفنی باید داری خصوصیاتی منحصربفرد باشد. به عنوان یک بازاریاب تلفنی می بایست این پنج خصوصیت را در خود پرورش دهید: اعتماد به نفس، علاقه به کار، اشتیاق به کار، صبوری، مؤدب و در عین حال بذله گو بودن.
تلاش برای ایجاد فضای صمیمی را هرگز فراموش نکنید.
مسلما هنگامی که یک فرد به هنگام صحبت کردن با شما، لبخندی به لب دارد می تواند تأثیر بیشتری را بر شما گذارد. شما هم تلاش کنید همین موضوع را در دستور کار خویش قرار دهید. این احساس خوشایند صرفا یک برداشت ذهنی نمی باشد بلکه فرکانس هایی ست که به ذهن شما به عنوان مخاطب وارد می گردد و نأثیرات عمیقی بر جای خواهد گذاشت. در نظر داشته باشید که تن صدا نیز به همین شکل تغییر خواهد کرد و می تواند احساس خوشایندی را به مخاطب القاء نماید. شما به عنوان یک بازاریاب می بایست تمرین کنید تا همیشه لبخند به لب داشته باشید و به صورت مستمر به فن بیان خود امتیاز بدهید تا ارتقا پیدا کنید در این مقوله مهم.
بهره گیری از زبان بدن برای جلب اعتماد مشتری و متقاعد کردن وی را در دستور کار خود قرار دهید.
به هنگام برقراری تماس با مشتری تصور کنید که وی روبروی شما نشسته است. در این حالت می تون با زبان بدن به متقاعد کردن مشتری امیدوار تر بود. از یاد ببرید که مکالمه شما غیر حضوری ست تا از زبان بدن به خوبی بهره ببرید. با حرکات صحیح بدن مانند حرکات دست، مشتری را مجذوب خود کنید. استفاده از زبان بدن در تماس تلفنی سبب می شود تا تن صدای شما حالت بهتری به خود بگیرد و تأثیرگذارتر باشد. این امر کاملا اثبات شده است. دقیقا دوبلور ها به هنگام دوبله فیلم به همین شکل عمل می کنند و تأثیرات بیشتری بر مخاطب خود خواهند گذاشت.
از ابزار کنترل صدا استفاده کنید.
_ بلند بودن صدا: صدای بلند و صدای آرام، هر دو می تواند حس بدی را به مشتری القاء کند. در نظر داشته باشید که میزان صدا را باید به درستی تنظیم کرد که بتواند مشتری را متقاعد کند در حال صحبت کردن با یک بازایاب تلفنی حرفه ای ست. تلاش کنید با کنترل صدایتان تا جایی که می توانید عصبانی و تند و تیز به نظر نرسید و حس خوبی را به مشتری القا نمائید.
_ وضوح گفتار: تلاش کنید تا تمامی کلمات را به صورت کاملا واضح بیان کنید و از مقطع حرف زدن اجتناب نمائید. صحیح ادا کردن کلمات بسیار کمک کننده خواهد بود. می بایست مشتری را به عنوان "شما" خطاب کرد و خودتان را به عنوان "ما" مخاطب بگیرید تا حس بهتری را به مشتری القاء کنید. بیان کردن کلمه ما نشان می دهد شما به تنهایی وارد عمل نشده اید و یک تیم را پشت سر خود دارید.
_ سرعت صحبت کردن: به هنگام صحبت کردن تلاش کنید تا به صورت نرمال و حد واسط مابین آهسته و تند صحبت کردن، مشتری را درگیر کنید. باید تلاش کرد تا با درک وضعیت مشتری، سرعت صحبت کردن خود را با وی هماهنگ کنید تا به نتایجی بهتر دست یابید.
در تماس های تلفنی به نباید ها توجه کنید.

_ به هیچ وجه، مشتری را برای تصمیم گیری وادار به عجله کردن نکنید. اجازه دهید وی در فراغ بال تصمیم گیری کند و در اسارت نباشد. صحبت کردن با آرامش و اطمینان دادن به مشتری می تواند وی را به خرید ترغیب کند.
_ تلاش کنید با بیانی ساده و گیرا به صورت کاملا حرفه ای عمل نمائید و از سردرگم کردن مشتری دوری کنید. به شدت از مبهم حرف زدن بپرهیزید.
_ حس همدلی را با معرفی محصولات به صورت روشن و واضح به مشتری ایجاد کنید.
_ تنها به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازید و از بدگویی در مورد رقبا پرهیز کنید. بدگویی در مورد رقبا می تواند حس اعتماد را از بین ببرد. مشلما مشتری نمی تواند تحکل کند که شما برای تثبیت حقانیت خود به بدگویی پرداخته اید.
_ زمان صحبت کردن با مشتری را به درستی مدیریت کنید و از پرگویی اجتناب نمائید. زیرا که هیچ مشتری حوصله و زمان زیاد ندارد که در اختیار شما قرار دهد.
_ تلاش کنید با ارائه دلایل محکم و آمارهای واضح، قاطعیت و محکم بودن خود را در تماس نشان دهید و به گونه‌ای صحبت نکنید که فقط احتمال چیزی را نشان می‌دهد.
کلمات و عبارات طلایی را در خاطر داشته باشید.


اصغر عبدلی
اصغر عبدلی

نحوه خاتمه دادن به تماس تلفنی

اتمام مذاکره می تواند تعیین کننده باشد! اتمام یک مذاکره را بر عهده بگیرید و تلاش کنید تا به خوبی این مسأله را مدیریت نمائید. برای خاتمه مذاکره به هنگام تماس تلفنی به این مسائل دقت کنید:
_ به صورت غیرمستقیم به بحث خاتمه دهید. تلاش کنید تا خلاصه ای از مذاکره خود با مشتری را برای وی مرور کنید و به تشریح مراحل بعدی بپردازید تا او بتواند با شما همگام شود.
_ موضوعات مهم را به درستی پوشش دهید. از مشتری خود سؤال کنید که آیا نکته مبهمی وجود دارد که بیان نشده است یا خیر. چنانچه اینگونه بود حتما به بیان مسائل بپردازید.
_ تشکر از شنونده را فراموش نکنید. به هیچ وجه بدون تشکر از مشتری به خاطر اینکه وقت خود را به شما اختصاص داده است، بحث را خاتمه ندهید.


سخن پایانی

بازاریاب تلفنی موفق به عنوان یک سرمایه برای شرکت ها و سازمان ها به حساب می آید. بازاریاب تلفنی می تواند با توجه به اصول تله مارکتینگ به بهترین شکل ممکن مشتریان را به خود جذب کند. در نظر داشته باشید که برای اینکه به موفقیت دست یابید باید به درستی موزش ببینید. هلدینگ نگاه کویر می تواند خدمات خود در زمینه آموزش بازاریابی تلفنی، مشاوره کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ، تله مارکتنیگ و ... را به شما عزیزان ارائه کند.

اصغر عبدلی