advertise
  • info اصفهان - سیتی سنتر سپاهان شهر - طبقه ۳ - جنب روابط عمومی - دفتر نگاه کویر

ضرورت بهره گیری از مشاور کسب و کار

چرا مشاوره کسب و کار ضروری است

راه اندازی کسب و کار از یک جهت و گسترده کردن آن از جمله مواردی ست که همواره ذهن جوانان تازه کار و مدیران باتجربه را به خود مشغول کرده است. راه اندازی کیب و کار را می توان با متولد شدن یک نوزاد برابر دانست. نگرانی های مدیران یک استارنتاپ دقیقا به مانند دل نگرانی های مادر و پدر نوزاد است. مسلما نحوه راه اندازی کسب و کار موفق از نمونه چالش هایی ست که جوانان را در سراسر دنیا درگیر می کند. رؤیای راه اندازی کسب و کار بسیار وسوسه انگیز می باشد ولیکن دلیل برای موفقیت نخواهد بود. چه بسیار کسب و کار هایی بوده اند که پس از مدتی فعالیت کردن به راحتی از بین رفته اند و ضرر و زیان فراوانی را متوجه عاملان آن کرده اند. طاقت فرسا بودن مسیر راه اندازی استارت‌آپ برای کسانی که به این وادی ورود کرده اند کاملا واضح و مبرهن است. کوچکترین اشتباه در تصمیم گیری می تواند به راحتی و در کمترین زمان ممکن یک کسب و کار جدید و حتی قدیمی را به مرزهای نابودی بکشاند و تلاش های یک گروه را از بین ببرد. چه بسیار کسب و کار های نوپا بوده اند که به سادگی به خاطره ها پیوسته اند. تمامی کسب و کار ها در طول مسیر فعالیت نیاز به احیاء دارند. این امر بلاشک اتفاق خواهد افتاد. کسب و کارهای موفق و با درآمد زایی بالا نیز از این امر مستثنی نیستند و برای برطرف کردن مشکلات و گذار از موانع نیاز به مشورت گرفتن از افراد متخصص دارند. بهره گیری از مشاوره کسب و کار راهی ست تا بتوان علاوه بر بالا بردن بهره وری تیم یا سازمان، درآمدزایی را نیز تضمبن نمود. این درآمدزایی می تواند بسیار کمک کننده باشد برای گام نهادن مدیران یک سیستم در مسیر پیشرفت و موفقیت در کسب و کار خود. دریافت مشاوره کسب در ابتدای کار یا در میانه راه سبب می گردد تا مسیر پیش رو کاملا روشن شود و زمانی که چالشی به وجود آمد بتوان امیدار بود ار آن گذر کرد. سؤال اینجاست که چرا مشاوره کسب و کار ضروری است و ضرورت بهره گیری از مشاوره کسب و کار چیست؟ اگر به دنبال رسیدن به پاسخ به این پرسش ها هستید با تیم نگاه آریایی همراه باشید تا علاوه بر مرتفع شدن این امر، راهکارهایی را نیز برای بهره وری سازمان خود بدست آورید.

اصغر عبدلی

اصغر عبدلی

با توجه به سرعت بسیار زیاد پیشرفت تکنولوژی چنانچه صاحبان و مدیران کسب و کار ها نتوانند خود را با پیشرفت های دنیا همگام کنند به طور قطع شکست را تجربه خواهند کرد. مشاور کسب و کار به این دلیل که از بیرون شاهد فعالیت های یک سازمان است به خوبی می تواند به تجزیه و تحلیل اتفاقات بپردازد و راهکارهایی را ارائه دهد تا به روز شدن سازمان مربوطه را تضمبن کند. یک ناظر بیرونی باتجربه به مانند یک دانای کل در رمان های بلندبالای ادبی می تواند شما را از همه چیز آگاه سازد. فردی که مشاوره کسب و کار را انجام می دهد می تواند با ارئه دادن انواع راهکار های نوین، یک سازمان را با علم روز آشناتر کند تا بهره وری را تجربه کنند. بهره وری لازمه حضور دیرپای سازمان در دنیای رقابت می باشد. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، شرایط راه اندازی و ادامه دادن کسب و کار بسیار خطرناک و دارای ریسک بسیار بالا ست. اگر نتوان به درستی از بازار و رقبا پیشی گرفت، پروسه پیشرفت کسب و کار با شکست مواجه خواهد شد. با شکست کسب و کار ممکن است بسیاری از زندگی ها از هم بپاشد. مسلما برخی افراد بر این باورند که بدون بهره گیری از مشاوره کسب و کار نیز می توان موفق بود. البته این مطلب دور از ذهن نیست ولی ریسک بسیار بالایی را می بایست به جان خرید. به هر صورت ممکن با پیشرفت و گسترش یک کسب و کار نیز می توان در نظر داشت که نیاز به مشورت گرفتن، لازم خواهد شد. مشاوران خبره می توانند برای پیشرفت کسب و کار های قدیمی نیز به خوبی عمل کنند. مدیران سازمان ها بسیار مشغله دارند و نمی توانند به همه امور توجه کنند. از طرفی نیز هیچ فردی در دنیا وجود ندارد که در تمامی زمینه ها متخصص باشد، پس می بایست از مشاوره کسب و کار استفاده کرد. مشاوره کسب و کار بستری را فراهم می آورد تا مدیران بتوانند موفقیت بیشتری را تجربه نمایند. در پاسخ به پرسش چرا مشاوره کسب و کار ضروری است می توان گفت که کارشناسان و متخصصین مشاوره کسب و کار، با استفاده از دانش و اطلاعاتی که از تجارت و بازار دارند و همچنین تجربیاتی که در سال های متمادی کسب کرده اند، قطعا می توانند راهنمایان خوب و مناسبی برای کسب و کار شما باشند و به ساحل آرامش برسانند کسب و کار تان را.


راهنمایی هایی که مشاوره کسب و کار ارائه می دهد عبارتند از:
_ مشخص کردن انواع مختلف استراتژی هایی که می تواند بازار را به نفع کسب و کار مورد نظر جذب کند و ارتقاء دهد جایگاه کسب و کار را در بین رقبا.
_ راه های بازاریابی و مارکتینگ را مشخص می کند که همین موارد در تضمین آینده یک کسب و کار بسیار دارای اهمیت است..
_ ارائه راهکارهای مناسب و کاربردی برای افزایش درآمد سازمان. درآمد سازمان یا سیستم خواست نهایی مدیران آن می باشد.
_ می تواند راه های اعتبار بخشیدن به برند و برندسازی را مشخص نموده تا به بهترین نتایج دست پیدا شود.
_ ارائه راهکارهای مناسب برای عرضه خدمات مورد نظر مشتریان به بهترین شکل ممکن تا ایشان را به وفاداران به برند تبدیل نماید.
_ ارائه راهکارهایی برای کاهش هزینه های جاری. هزینه هایی کمرشکن که امکان دارد یک کسب و کار را به ورطه نابودی کشاند.
_ مشخص کردن مکان های مناسب برای تبلیغات سازمان یا کسب و کار تا هزینه های دقیق و کارساز صورت گیرد برای تبلیغات محیطی و رسانه ای.
_ بررسی گروه های هدف و تلاش برای وفادارسازی مشتریان. تعیین گروه های هدف به صورت دقیق می تواند سودآوری را تا حد زیادی مشخص کند.
_ ارائه تمامی راهکارهای به روز و نو برای ورود به دنیای دیجیتال و شبکه های اجتماعی.
_ راهکارهایی برای پیشی گرفتن از سایر رقبا و سرآمد شدن بین آن ها.

اصغر عبدلی
اصغر عبدلی

مزایای مشاوره کسب و کار

مسلما انتخاب یک فرد برای اینکه به عنوان مشاور کسب و کار در یک شرکت مشغول به فعالیت شود نیازمند بررسی های فراوانی ست. این کار به نوبه خود امری مهم و در عین حال، دشوار است. ولیکن مزایای مشاوره کسب و کار به صورتی ست که ارزش صرف کردن زمان و هزینه را دارد. مزایای مشاوره کسب و کار از نظر کارشناسان هلدینگ نگاه آریایی به این صورت است:
پیدا کردن دیدگاه بیرونی نسبت به کسب و کار

بسیاری اوقات دیده شده است که مدیرانی با سابقه توان دیدن و درک مشکلات موجود در سازمان شان را ندارند. این امر ابدا دور از ذهن و عجیب نیست. دلیل این امر مربوط می شود به چشم پوشی از اموری که در آینده توان ضربه زدن به سیستم را دارند و یا اینکه به واسطه حضور مکرر و دائم این مدیران در سازمان متبوع شان، مشکلات به امری عادی و بدیهی بدل شده است. پس مشکلات دیده نمی شوند و انبار می شوند تا جایی که ضرباتی جبران ناپذیر وارد آورند بر پیکره یک سازمان. مشاور کسب و کار به عنوان یک شخص ثالث خنثی عمل کرده (شخصی که دغدغه مند است و با تجربه) که می تواند دیدگاه بیرونی به شرکت در مورد آنچه یک مدیر باتجربه غلط انجام می دهد و جایی که می تواند پیشرفت کنید ارائه دهد. با یک چشم تازه، مشاوران تجاری می توانند به سرعت چالش هایی را که ممکن است یک شرکت را عقب نگه دارد، تشخیص دهند. سود بالای را می توان با حضور مشاوران در سازمان ها انتظار داشت.
استفاده کردن از منابع با ارزش

مدیران کسب و کار ها عموما با کمبود وقت برای رسیدگی امور، به دلیل مشغله های فراوانی که دارند مواجه می شوند. استفاده از منابع را می بایست هر مدیری در دستور کار خویش قرار دهد. با حضور یک مشاور کسب و کار تجاری در کنار مدیران سازمان ها می توان امیدوار بود که بهره گیری از منابع مختلف، بیشتر صورت پذیرد. هدف اصلی مشاور کسب و کار، کمک کردن به مدیران برای کارآمد شدن سیستم و سازمان شان است. کارآد شدن سیستم در طی پروسه ای طولانی انجام خواهد گرفت. پس مدیران باید هر چه سریع تر به استخدام مشاوران اقدام کنند. برای رسیدن به مقصود است که این مشاوران با استفاده از ابزارهایی خاص، به ارزیابی شیوه های مختلف تجاری مبادرت می ورزند.
دریافت مهارت های جدید کسب و کار

هر چه که یک مدیر، توانمند و با تجربه باشد باز هم نمی تواند ادعا کند که در تمامی امور متخصص است. این ادا مسلما از منطق به دور خواهد بود. آنچه که حضور یک مشاور کسب و کار را بسیار مفید می کند و به آن ارزش فراوانی می بخشد این است که ایشان در استراتژی ها، روندها و روش های تجاری تخصص دارد و به مدیران سازمان ها این امکان را می دهد تا در حالی که کارهایی را که مؤثر می داند انجام می دهد، روی کار خود نیز تمرکز نمایند. برای اعمال تغییرات جدید، این مهارت ها بسیار مفید خواهند بود. برای رسیدن به بهره وری بیشتر می بایست یک مشاور باتجربه را به استخدام درآورد. مشاور می تواند برای یک سازمان معجزه کند.


سخن پایانی

در پایان این مقاله مجددا بر ضرورت حضور مشاور کسب و کار در یک سازمان تأکید کرده و بیان می کنیم که چنانچه در پی افزایش بهره وری در سازمان خود هستید حتما از مشاوره کسب و کار که توسط افراد خبره ارائه می شود بهره گیری کنید. تیم تخصصی هلدینگ نگاه آریایی در خدمت شما ست تا هر آنچه برای ارتقاء کسب و کار تان نیاز دارید را به صورت پکیج کامل در اختیار تان قرار دهند.

اصغر عبدلی

فرم ثبت درخواست


اصغر عبدلی اصغر عبدلی
اصغر عبدلی