advertise
  • info اصفهان - سیتی سنتر سپاهان شهر - طبقه ۳ - جنب روابط عمومی - دفتر نگاه کویر

رشد و نوآوری

در دنیای امروزه تغییر و تحولات مداومی همراه با پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که کار و کسب ها با راه پیچیده ای برای رسیدن به اهداف خود روبه رو شوند. در چنین شرایطی خلاقیت و نوآوری نقش اساسی را در پیشرف شما ایفا می کند ولی خلاقیت موضوعی اکتسابی نیست و نیاز است که در این زمینه استعداد و دیدگاه خاصی داشته باشید یا در این زمینه آموزش های لازم را دیده باشید. شما می توانید در این زمینه از مجموعه هایی مانند مجموعه مشاوران اصغر عبدلی که دارای مشاوران خبره و کارمندان زبده ای در زمینه کار و کسب هستند استفاده نمایید و به نحو مناسب تری پیشرفت خود را رقم بزنید. خلاقیت در واقع شیوه نگرش متفارت به مسئله است که باعث حل مفید و بدیع آن می گردد که در این راستا مجموعه اصغر عبدلی با دا

خلاقیت چیست؟

در بالا ما تعریف کلی در مورد خلاقیت ارائه دادیم ولی برای سود بردن از این مفهوم نیاز است که به صورت ریشه ای با آن آشنا شوید. خلاقیت توانایی تلفیق ایده ها به شیوه ای متفاوت و منحصر به فرد برای برقراری ارتباط ما بین ایده های مختلف تعریف می شود. تعریف های زیادی برای خلاقیت انجام شده که رد تمامی این تعاریف دو ویژگی منحصر به فرد به چشم می خورد. تازگی و بدیع بودن به همراه ارزشمندی و مناسب بودن آن. بر اساس اهمتی این موضوع مدل های زیادی برای خلاقیت ارائه شده است ما در این قسمت به ارائه مدل تلفیقی فرآیند خلاقیت پائول پلسک اکتفا می کنیم. این مدل را می توان در طرح زیر خلاصه کرد.

اصغر عبدلی

عوامل موثر در خلاقیت

خلاقیت می تواند تحت شرایط مختلف تحت تاثیر قرار گرفته و بهبود پیدا کند. به طور عمده این تاثیرات یا توسط عوامل محیطی (آزادی، منابع کافی، وقت کافی، جو مناسب، طرح تحقیق مناسب، فشارهای کمک کننده و ...) باشد یا به وسیله عوامل فردی و درونی ( ویژگی های متنوع شخصی، خودانگیزی، توانایی های شناختی، تمایل به خطر کردن، تخصص در رشته، تجارت متنوع و ...) که در بین این دو عامل و تحقیقاتی که در این زمینه توسط دانشمندان بزرگی مانند آمابیل و همکارانش انجام شده است تاثیر عوامل محیطی بسیار بیشتر از عامل فردی می باشد. یعنی راحت تر می توان عوامل اجتماعی را تغییر داد تا ویژگی ها و توانایی های فرد را. بر اساس این تحقیقات نموداری به شکل زیر بدست می آید که به طور کامل بیان کننده مفهوم این عوامل است.

اصغر عبدلی

صفات و خصوصیات افراد خلاق و نوآور

برخی افراد معتقند اگر در زمینه دانش و مهارت توانایی بالایی داشته باشند و همچنین دارای حافظه قوی و بهره مندی از قدرت تجزیه تحلیل مسائل در ابعاد متنوع باشند احتمالا فرد خلاق تری محسوب می شوند. می توان گفت تا حدودی چنین چیزی درست است ولی برای بررسی و تحلیل دقیق آن تمامی ویژگی های موثر در این زمینه را بیان می کنیم تا بتوانیم نتیجه بهتری دریافت نماییم. از ویژگی های بارز افراد خلاق داشتن روحیه ریسک پذیری است که این ویژگی با داشتن عناصر دیگری مانند: داشتن تخیل قوی، کنجکاوی فراوان، دقت و نکته بینی، شوخ طبعی و بذله گویی، توجه به مزان و اهمیت آن، اعتماد به نفس بالا، خودانگیختگی، داشتن تفکر شهودی، داشتن طرز فکر انتقادی، شجاعت و در بیان نظرات و دفاع از آن ها، پذیرنده و یادگیرنده، انعطاف پذیری، زیبا دوستی، رویاپردازی، دید متفاوت به مسائل و عناصری از این قبیل می تواند کامل کننده یک شخصیت خلاق به تمام معنا باشد.

تکنیک های ایجاد خلاقیت و نوآوری

در میان کارکنان یک شرکت احتمال وجود افرادی با تمام ویژگی هایی که برای خلاق بودن بیان شد بسیار کم است بنابراین در این جا به صورت مختصر به بررسی برخی از روش هایی که به ایجاد خلاقیت کمک کرده و تاثیرگذار است می پردازیم. برای ایجاد خلاقیت و نوآوری در هر سازمانی بایستی اصول و قواعد آن رعایت شود تا بتوانید به نتیجه بهتری برسید. فنون و تکنیک هایی که مجموعه مشاوران اصغر عبدلی می توانند به شما ارائه دهند عبارت است از: ۱- طوفان مغزی (طوفان فکری) ۲- الگو برداری و الهام از طبیعت، ۳- تکنیک گروه اسمی ۴- گردش تخیلی ۵- تفکر موازی ۶- ارتباط اجباری ۷- روش حل مسئله ۸- تکنیک دلفی ۹- تکنیک در هم شکستن مفروضات ۱۰- تکنیک استخوان ماهی (علت و معلول). که هر کدام از این روش ها دارای توضیحات مفصل است و برای اطلاع از آن نیاز است تا طی جلسه ای با مدیران مجموعه اصغر عبدلی از طریق پر کردن فرم مشاوره رایگان اقدام نمایید.